Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Οι αγρότες προτιμούν τη μάθηση μέσω της εμπειρίας και όχι την διδασκαλία στην τάξη



Την προτίμηση των αγροτών στην βιωματική μάθηση προκειμένου να κατανοήσουν τις αρχές της εμπορίας στον τομέα της γεωργίας δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού έργου Farm Inc, όπως ανακοινώθηκε στις 27 Νοεμβρίου.
Ο βασικός στόχος του ευρωπαϊκού έργου Farm Inc. είναι η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού εργαλείου για μάρκετινγκ, προσαρμοσμένο στις ανάγκες μικρών παραγωγών και ενώσεων αγροτών στην Ελλάδα, την Ιταλία, και τη Λετονία. Βασική επιδίωξή του αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αγροτικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς επίσης και η βελτίωση της ποιότητας της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και της απόκτησης δεξιοτήτων στον αγροτικό τομέα.

Υπάρχει μεγάλο δυναμικό περιφερειακών και τοπικών προϊόντων στην αγορά, αλλά η έλλειψη στρατηγικών μάρκετινγκ δεν επιτρέπει στους ευρωπαίους επιχειρηματίες του αγροτικού τομέα να ανταγωνιστούν με το διεθνές δίκτυο και τις δομές των πολυεθνικών εταιρειών.

Η έρευνα ξεκίνησε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, με βάση μια προσέγγιση αυτοαξιολόγησης και ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από ομάδες εστίασης σε κάθε χώρα. Το ερωτηματολόγιο έχει διανεμηθεί σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του γεωργικού τομέα: αγρότες και ενώσεις αγροτών, επιχειρηματίες του αγροτικού τομέα, εμπειρογνώμονες, τοπικούς, εθνικούς και ενδιάμεσους δημόσιους φορείς.

Τι θέλουν οι αγρότες;

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι προτιμήσεις των αγροτών και των γεωργικών επιχειρηματιών είναι παρόμοιες σε μεγάλο βαθμό σε όλες τις χώρες-στόχους.

Οι αγρότες προτιμούν τη μάθηση μέσω της εμπειρίας και όχι διδασκαλία στην τάξη, όπως αποδεικνύεται από την υψηλή βαθμολογία που επιτεύχθηκε για δραστηριότητες όπως: συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια, επισκέψεις μελέτης σε αγροκτήματα, και ημέρες πεδίου.

Οι φορείς, από την άλλη πλευρά, υπογραμμίζουν την ανάγκη να υποστηριχτεί η πρακτική εμπειρία με κάποιο βασικό θεωρητικό υπόβαθρο. Η εκπαίδευση στην τάξη πρόκειται να βοηθήσει τους αγρότες να αποκτήσουν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ, ενώ τις πιο προηγμένες δεξιότητες θα πρέπει να τις αποκτήσουν μέσω της βιωματικής μάθησης.

Ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό βιβλίο θα δημιουργηθεί ως ένα ολοκληρωμένο εργαλείο εκπαίδευσης. Θα περιέχει τις βασικές αρχές μάρκετινγκ για τον αγροτικό τομέα, καθώς και πρακτικές εμπειρίες (μελέτες περιπτώσεων, επιτόπιες επισκέψεις κ.λπ.). Τα τελευταία θα επιλεγούν ad hoc από κάθε χώρα εταίρο, σύμφωνα με τις εθνικές ανάγκες, προκειμένου να διασφαλιστεί ένα χρήσιμο εργαλείο για όλους τους γεωργούς που συμμετέχουν. Το αποτέλεσμα θα είναι καινοτόμο επειδή όλες οι βασικές θεωρητικές έννοιες, οι πρακτικές εμπειρίες και οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης θα είναι ενσωματωμένες σε ένα ενιαίο εργαλείο εκπαίδευσης, το οποία προτείνεται να γίνει «Ο οδηγός για την εμπορία στον τομέα της γεωργίας».

Τα επόμενα βήματα του έργου απαιτούν τη συμμετοχή του συνόλου των γεωργών που φιλοδοξούν να γίνουν επιχειρηματίες του αγροτικού τομέα. Όλες οι αγρότες που ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητες του έργου καλούνται να προτείνουν την εκμετάλλευσή τους ως μελέτη περίπτωσης, να συμμετέχουν στην κατάρτιση στην τάξη και να λάβουν μέρος στις επισκέψεις μελέτης.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον σύνδεσμο: http://www.farminc.eu/

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ