Γράφουν και σβήνουν τα στελέχη του υπ. Οικονομικών εξετάζοντας διαρκώς σενάρια για το πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης
Πρόκειται για το μέτρο στο οποίο ποντάρει τα περισσότερα η κυβέρνηση
για να δώσει ένα σαφές μήνυμα προς την κοινωνία ότι η αρχίζει το τέλος
της υπερφορολόγησης και να ελαφρύνει παράλληλα εκατομμύρια νοικοκυριά
και αγρότες. Παράλληλα με την αύξηση των φορολογικών εσόδων, γεγονός που
καθιστά το εγχείρημα δύσκολο με πολλές προεκτάσεις.Το σενάριο που είχε εξετάσει πέρυσι το ΥΠΟΙΚ αλλά τελικά έμεινε στο συρτάρι προέβλεπε τη μείωση κατά 20% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης που σε συνδυασμό με τον ΦΠΑ που αναλογεί επί του ΕΦΚ θα οδηγούσε σε μια μείωση της λιανικής τιμής του καυσίμου κατά 7 έως 8 λεπτά ανά λίτρο. Ο ΕΦΚ και στο θέρμανσης και στο κίνησης είναι σήμερα 33 λεπτά ανά λίτρο. Επειδή δεν θα μειωνόταν ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης η διαφορά μεταξύ της λιανικής τιμής στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης θα αυξανόταν κατά περίπου 7 έως 8 λεπτά ανά λίτρο και θα έφθανε συνολικά στα περίπου 14 έως 15 λεπτά ανά λίτρο. Στελέχη του ΥΠΟΙΚ υποστήριζαν ότι μια διαφορά τιμής έως αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για λαθρεμπόριο καθώς ο αποχρωματισμός του πετρελαίου θέρμανσης και η παράνομη διακίνησή του έχει ανάλογο κόστος ανά λίτρο.
Το βασικό πρόβλημα αυτής της λύσης είναι ότι μια μείωση της λιανικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης κατά 8 λεπτά ανά λίτρο ουσιαστικά δεν αποτελεί και σημαντικό κίνητρο για να νοικοκυριά προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορά του καυσίμου. ‘Ετσι, στο τραπέζι έχουν αρχίσει να πέφτουν και άλλες σκέψεις. Μια από αυτές προβλέπει τη μείωση κατά 20% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης με παράλληλη μείωση κατά 40% του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης. Με αυτόν τον τρόπο η λιανική τιμή του θέρμανσης θα υποχωρήσει κατά περίπου 16 λεπτά ανά λίτρο προσεγγίζοντας έτσι περίπου το ένα ευρώ ανά λίτρο. Η τιμή του κίνησης θα υποχωρήσει περίπου στα 8 λεπτά και θα διαμορφωθεί στα περίπου 1,18 έως 1,22 ευρώ ανά λίτρο.
Η θεωρία λέει ότι με δεδομένο πως η πλειονότητα των ΙΧ παραμένει βενζινοκίνητη (αν και τα πετρελαιοκίνητα κερδίζουν συνεχώς έδαφος) η απώλεια των εσόδων από το πετρέλαιο κίνησης δεν θα ήταν σημαντική και σε κάθε περίπτωση μικρότερη από την αύξηση των εσόδων λόγω της ενίσχυσης της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης. Παράλληλα, με τη διατήρηση της επιδότησης των νοικοκυριών με χαμηλό εισόδημα τα πραγματικό κόστος του πετρελαίου θέρμανσης μπορεί να υποχωρήσει ακόμη και στα επίπεδα των 0,85 ευρώ ανά λίτρο.
ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου