Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Στο σχέδιο νόμου «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος.Με την προτεινόμενη διάταξη δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους ύστερα από αίτημα των φορέων των παραγωγών αγροτών (τόσο συμβατικών αγροτών όσο και βιοκαλλιεργητών), να προσδιορίζουν δημοτικούς χώρους όπου θα λειτουργούν αγορές παραγωγών.

Προσθήκη- Τροπολογία
Στο σχέδιο νόμου «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος- Νέα Εταιρική Μορφή- Σήματα- Μεσίτες Ακινήτων- Ρύθμιση θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις».

Αιτιολογική Έκθεση
Με την προτεινόμενη διάταξη δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους ύστερα από αίτημα των φορέων των παραγωγών αγροτών (τόσο συμβατικών αγροτών όσο και βιοκαλλιεργητών), να προσδιορίζουν δημοτικούς χώρους όπου θα λειτουργούν αγορές παραγωγών.
Με τον τρόπο αυτό ικανοποιείται το αίτημα των παραγωγών αλλά και των καταναλωτών για την λειτουργία της αγοράς δίχως μεσάζοντες. Η απευθείας διάθεση της τροφής και τα κινήματα που αναδείχθηκαν το τελευταίο διάστημα στην χώρα μας γύρω από αυτό το ζήτημα, αναδεικνύουν τις στρεβλώσεις στην αγορά, την έλλειψη υγιούς ανταγωνισμού, το δομικό ολιγοπώλιο που υφίσταται καθώς και νομοθετικές ελλείψεις και δυσλειτουργίες του υπάρχοντος συστήματος. Με αυτή την πρόταση επιδιώκεται η οργάνωση της άμεσης επαφής του παραγωγού και του καταναλωτή, η παρακολούθηση και η ρύθμιση της αγοράς για τα βασικά ελληνικά αγροτικά καταναλωτικά προϊόντα καθώς και το κλείσιμο της ψαλίδας στις τιμές παραγωγού- καταναλωτή.
Δεν είναι τυχαίο ότι σε ολόκληρο τον κόσμο λειτουργούν περισσότερες από 20.000 νομικά κατοχυρωμένες αγορές αγροτών. Στη χώρα μας λειτουργούν 42 Αγορές Βιοκαλλιεργητών σε όλη την Επικράτεια και 1 Αγορά Αγροτών στη Θράκη, παρόλο που θεωρούνται παράνομες, διότι δεν υφίσταται νομοθεσία που να τις κατοχυρώνει.
Οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες ώστε να υπάρξει νομικό πλαίσιο για αγορές παραγωγών αγροτών και για αγορές βιοκαλλιεργητών ειδικότερα, που λειτουργούν ήδη εδώ και 18 χρόνια αυτόνομα. Οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του νόμου καθορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των συναρμόδιων Υπουργών. Το πλαίσιο λειτουργίας τους θα καθοριστεί από Ενιαίο Κανονισμό Λειτουργίας κι έπειτα από διάλογο με τους ενδιαφερόμενους. Η πρόταση αυτή νομικής κατοχύρωσης της άμεσης διάθεσης της τροφής, αποτελεί βασικό άξονα της αγροδιατροφικής πολιτικής της χώρας μας.
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται ήδη σχετικά με τις αγορές των βιοκαλλιεργητών, ενώ εκκρεμεί η θεσμοθέτησή τους παρά την ύπαρξη και υφιστάμενη εφαρμογή πρότυπου ΕΛΟΤ για την λειτουργία τουςι. 

Προσθήκη- Τροπολογία
Άρθρο.......
1. Στην επικράτεια της χώρας μπορούν να ιδρύονται και να λειτουργούν αγορές παραγωγών, ως μια νέα μορφή αγοράς, αυτοτελής και ανεξάρτητη από κάθε άλλη μορφή αγοράς, όπου συμμετέχουν αμιγώς παραγωγοί και έκαστος διαθέτει τα ιδίας παραγωγής προϊόντα του. Ειδικότερα, μπορούν να ιδρύονται και να λειτουργούν αγορές βιοκαλλιεργητών, όπου συμμετέχουν αμιγώς βιοκαλλιεργητές και έκαστος διαθέτει τα ιδίας παραγωγής πιστοποιημένα, πρωτογενή ή μεταποιημένα, προϊόντα βιολογικής γεωργίας.
2. Με Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των συναρμόδιων Υπουργείων, κατόπιν διαβούλευσης με τους φορείς των παραγωγών και βιοκαλλιεργητών, καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος ως προς: α) τον ακριβή ορισμό της αγοράς παραγωγών και της αγοράς βιοκαλλιεργητών, β) την υποδομή οργάνωσης και λειτουργίας των αγορών βάσει της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της διαφάνειας,  γ) τη διοικητική διάρθρωση του συστήματος, δ) τη διαδικασία ίδρυσης των αγορών, ε) τους δικαιούχους αδείας συμμετοχής, τη διαδικασία έκδοσης αδείας συμμετοχής και τους όρους προσέλευσης στην αγορά, στ) την οργάνωση των αγορών ως προς τη χωροθέτηση κάθε αγοράς, τον αριθμό των συμμετεχόντων και τη σύνθεσή της ως προς παραγωγούς και προϊόντα προκειμένου να διασφαλίζεται η επάρκεια, ποικιλία και ποιότητα των προϊόντων προς διάθεση, ζ) τον κανονισμό λειτουργίας της αγοράς που μπορεί να προβλέπεται σύμφωνα με Εθνικό Πρότυπο από τον ΕΛΟΤ, βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών δημιουργίας Προτύπων, η) τον έλεγχο των αγορών, των συμμετεχόντων και των προϊόντων προς διάθεση και την εποπτεία του συστήματος και θ) τις παραβάσεις των συμμετεχόντων και των αρμόδιων φορέων για τις αγορές, και τις αντίστοιχες κυρώσεις.