Σελίδες

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Νέα διάρθρωση στον ΕΛ.Γ.Ο.−ΔΗΜΗΤΡΑ

Νέα διάρθρωση στον ΕΛ.Γ.Ο.−ΔΗΜΗΤΡΑ
Με κοινή υπουργική απόφαση καθορίσθηκε το νέο οργανόγραμμα του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού – ΔΗΜΗΤΡΑ. Δηλαδή η διάρθρωση της κεντρικής και των περιφερειακών υπηρεσιών του καθώς και οι αρμοδιότητές τους.
Πρόκειται για την με αριθμό 919/131869 απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2889/Β/27.10.2014. και καταργεί διατάξεις της αριθμ. 188763/10−10−2011 (ΦΕΚ Β΄ 2284) προηγούμενης κοινής υπουργικής απόφασης.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Εν αναμονή η επέκταση του «ΠΟΠ Καλαμάτα»


Εν αναμονή η επέκταση του «ΠΟΠ Καλαμάτα»

Σε εκκρεμότητα εξακολουθεί να βρίσκεται η επέκταση του ΠΟΠ ελαιολάδου Καλαμάτας σε όλη τη Μεσσηνία. Στις αρχές Οκτωβρίου στάλθηκαν στις Βρυξέλλες νέα στοιχεία και επίκειται η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τώρα η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ θα κληθεί να εισηγηθεί θετικά ή αρνητικά για το θέμα της επέκτασης στη Διαχειριστική Επιτροπή (συμμετέχουν εκπρόσωποι των Υπουργείων Γεωργίας των 27 κρατών μελών της ΕΕ) η οποία και θα αποφασίσει για το θέμα.

Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου και νυν περιφερειακός σύμβουλος, Παναγιώτης Αλευράς, δήλωσε ότι σε πρόσφατη επικοινωνία με τον αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πληροφορήθηκε ότι «στις 6 Οκτωβρίου έστειλαν από το υπουργείο κάποια πρόσθετα στοιχεία που είχαν ζητηθεί από τις Βρυξέλλες και αναμένεται η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής». Ο κ. Αλευράς επεσήμανε ότι «υπάρχουν πιέσεις να μην επεκταθεί το ΠΟΠ και τα συμφέροντα είναι μεγάλα». Πρόσθεσε ακόμη ότι όλα δείχνουν ότι πολύ δύσκολα τη φετινή ελαιοκομική περίοδο να πραγματοποιηθεί η επέκτασή του.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Πρωτόκολλο υπέγραψαν ΣΕΒ - ΥΠΕΞ για την προώθηση των εξαγωγών


Πρωτόκολλο στρατηγικής συνεργασίας για την προώθηση των εξαγωγών υπέγραψαν σήμερα στο υπουργείο Εξωτερικών ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων Παναγιώτης Μίχαλος και ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θόδωρος Φέσσας. Στόχος, μεταξύ άλλων, είναι η προώθηση των ελληνικών προϊόντων σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές όπως αυτές της Λατινικής Αμερικής, της Ανατολικής Ασίας και της Υποσαχάριας Αφρικής.
Το πρωτόκολλο έχει στόχο τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στους τομείς προετοιμασίας και ενημέρωσης των εξαγωγέων, επιλογής των αγορών που αποτελούν στόχους για τα ελληνικά προϊόντα και στις οποίες θα δοθεί το βάρος της προσπάθειας, ενώ προβλέπει και την αξιοποίηση των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στις πρεσβείες με την λειτουργία τους ως «Business Hubs» για την παροχή πληροφοριών στις ελληνικές επιχειρήσεις.


Το πρωτόκολλο προβλέπει συγκεκριμένα:


-Από κοινού επιλογή των κρίσιμων εξαγωγικών προορισμών με συνεργασία διπλωματών και επιχειρήσεων και αποτελεσματικότερη προετοιμασία των εξαγωγικών επιχειρήσεων μέσα από εργαστήρια μεταφοράς τεχνογνωσίας.


-Αναβαθμιση των γραφείων ΟΕΥ.


-Συντονισμό δράσεων και ανταλλαγή πληροφοριών για την εξαγωγική δραστηριότητα σε χώρες - «στοχους».


Μετά την υπογραφή, ο κ. Μίχαλος τόνισε ότι η συνεργασία με τον ΣΕΒ ήταν ήδη στενή αλλά τώρα παίρνει πιο απτή μορφή. «Το πρώτο βήμα ειναι ο κοινός προσδιορισμός των αγορων στόχων. Εκτός από τις παραδοσιακές για εμάς αγορές, θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας στη Λατινική Αμερική, την Ανατολική Ασία και την Υποσαχαρική Αφρική» σημείωσε ο κ. Μίχαλος και πρόσθεσε: «Πρόκειται για νέες δυναμικές αγορές στις οποίες υπάρχουν μεγάλα περιθώρια διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων. Θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας και με άλλους θεσμικούς φορείς όπως ο ΠΣΕ, ο ΣΕΒΕ κλπ. για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».


«Στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα έρθει από την αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων» ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒ και πρόσθεσε: «Ο αναπτυξιακός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας σε μια οικονομία παραγωγής διεθνών εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών προϋποθέτει σχεδιο, κοινές πρωτοβουλίες και συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.Οφείλουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε να καταστήσουμε πιο αποδοτική τη δράση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Πιστεύουμε οτι η πολιτική βούληση όπως εκφράστηκε σήμερα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό συντελεστή στην προσπάθεια αυτή».

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Μέχρι 1 Δεκέμβρη τα δορυφορικά συστήματα σε αλιευτικά σκάφη



Οι αλιείς με επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη ολικού μήκους από 12 έως 15 μέτρα καθώς και όσοι θα εφοδιαστούν με άδεια αλίευσης μεγάλων πελαγικών ιχθύων ή άδεια αλίευσης στα διεθνή ύδατα, ανεξαρτήτως μήκους, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την τοποθέτηση της συσκευής VMS (Δορυφορικό σύστημα παρακολούθησης σκαφών) και τη θέση της σε πλήρη λειτουργία, έως 1-12-2014.
"Συνεχίζεται η δυνατότητα προμήθειας των ανωτέρω συσκευών με οικονομική ενίσχυση για το σύνολο της αξίας τους. Οι αλιείς μπορούν να υποβάλουν αίτηση επιδότησης για την προμήθεια των ανωτέρω συσκευών χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες αλιείς να ζητήσουν σχετικές πληροφορίες από το Τμήμα Αλιείας Λέσβου ( τηλ. 22510-46667)", επισημαίνεται σε ανακοόινωση του τμήματος αλιείας της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας.
                      

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ                

Στους πιο εξαρτημένους από τις άμεσες ενισχύσεις οι Έλληνες αγρότες


Σχεδόν στο 20% των συνολικών εισοδημάτων των αγροτικών εκμεταλλεύσεων αντιστοιχούν τα ποσά των άμεσων ενισχύσεων που λαμβάνουν οι Έλληνες, οι Ιρλανδοί και οι Φιλανδοί αγρότες, καθιστώντας τους έτσι τους πιο εξαρτημένους από αυτές στην Ε.Ε. των 27 κρατών μελών, όπου ο μέσος όρος της αναλογίας των άμεσων ενισχύσεων στο συνολικό εισόδημα είναι στο 11,9%.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις οικονομικές εξελίξεις στον ευρωπαϊκό γεωργικό τομέα, που βασίζεται σε στοιχεία του 2011, σχετικά με τον ρόλο των άμεσων ενισχύσεων στην εξομάλυνση της μεταβλητότητας του αγροτικού εισοδήματος στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις της Ε.Ε. η κατάσταση έχει ως εξής:
-Το μέσο ποσό των άμεσων ενισχύσεων που έλαβαν το 2011 ήταν 9.150 ευρώ ανά εκμετάλλευση.
-Η αναλογία των άμεσων ενισχύσεων στο σύνολο των εσόδων (αξία παραγωγής συν επιδοτήσεις μείον φόροι) στην ΕΕ-27 μειώθηκε από 12,7% το 2010 σε 11,9% το 2011, καθώς το σύνολο των γεωργικών εσόδων αυξήθηκε.
-Όπως προαναφέρθηκε  το συνολικό εισόδημα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της Ελλάδας, της Ιρλανδίας και της Φιλανδίας ήταν αναλογικά το πιο εξαρτημένο από τις επιδοτήσεις (που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 20% των συνολικών εσόδων σε αυτές τις χώρες).
-Από την άλλη πλευρά, οι άμεσες ενισχύσεις αντιπροσωπεύουν μόνο το 4% του μέσου εισοδήματος των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην Ολλανδία. Γεγονός που δείχνει πως η ολλανδική γεωργία εστιάζει σε τομείς που εξαρτώνται λιγότερο από τις άμεσες ενισχύσεις, όπως η κηπουρική και η παραγωγή χοίρων και πουλερικών.
-Η αναλογία των άμεσων ενισχύσεων στο γεωργικό εισόδημα κυμαίνεται επίσης σημαντικά με το είδος της καλλιέργειας. Ειδικότερα, οι άμεσες πληρωμές αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος της καθαρής γεωργικής προστιθέμενης αξίας (ΚΓΠΑ) σε ζώα βοσκής, σε μικτές και σε εκμεταλλεύσεις φυτικών καλλιεργειών (40-53%).Ενώ, οι επιδοτήσεις αντιπροσωπεύουν μόνο ένα πολύ μικρό μέρος των συνολικών εσόδων σε οινικές και κηπουρικές εκμεταλλεύσεις (3-8%).

Η αγροτική οικονομία της Ε.Ε.

Η εν λόγω μελέτη συνοψίζει τις οικονομικές εξελίξεις στον ευρωπαϊκό γεωργικό τομέα βασιζόμενη σε στοιχεία του 2011 από το Δίκτυο Γεωργικής Λογιστικής Πληροφόρησης (ΔΙΓΕΛΠ). Μια πιο λεπτομερής έκθεση είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: http://ec.europa.eu/agriculture/rica/publications_en.cfm#EU .

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, μετά την απότομη πτώση του γεωργικού εισοδήματος το 2009, η ανάκαμψη που ξεκίνησε το 2010 και συνεχίστηκε το 2011. Συνολικά, το γεωργικό εισόδημα αυξήθηκε ελαφρώς λόγω των υψηλότερων τιμών παραγωγού και την αύξηση της γεωργικής παραγωγής. Ωστόσο, σημαντικές εισοδηματικές ανισότητες παρέμειναν σε ευρωπαϊκές περιφέρειες, καθώς και σε διάφορους τύπους γεωργίας.

Παρά το υψηλό κόστος των ζωοτροφών το 2011, οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις που ειδικεύονται σε χοίρους και πουλερικά, καθώς και οι εκτατικές φυτικές εκμεταλλεύσεις δημιούργησαν το υψηλότερο εισόδημα ανά μονάδα ετήσιας εργασίας.

Κατά  το 2010-2011 το εισόδημα ανά μονάδα εργασίας αυξήθηκε για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που ειδικεύονται στις εκτατικές καλλιέργειες, στο κρασί, στο γάλα και τα ζώα βοσκής (κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών παραγωγού και του όγκου της παραγωγής το 2011), ενώ μειώθηκε για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που ειδικεύονται στην καλλιέργεια οπωροκηπευτικών, και άλλες μόνιμες καλλιέργειες.

Μετά από μια μικρή αύξηση το 2010, το εισοδηματικό χάσμα μεταξύ των 10 κρατών μελών που προσχώρησαν στην ΕΕ το 2004 (ΕΕ-N10) και στην ΕΕ-15 φαίνεται να κλείνει και πάλι το 2011. Ωστόσο, η αμοιβή της οικογενειακής εργασίας στην ΕΕ-15 ήταν ακόμη τρεις φορές υψηλότερη από ό, τι στην περιοχή που κατέγραψε το υψηλότερο εισόδημα ανά μονάδα οικογενειακής εργασίας στην ΕΕ-N10.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Ποιοι δικαιούνται εκπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ


Η εκκαθάριση για εκπτώσεις - μειώσεις επί του ΕΝΦΙΑ σε φυσικά πρόσωπα (Δ.ΗΛΕ.Δ.-Γ.Γ.Δ.Ε.) ολοκληρώθηκε και ο αριθμός των δικαιούχων διαμορφώνεται περίπου στο 1 εκατομμύριο. Πρόκειται για οικονομικά αδύναμους και για φορολογούμενους με αναπηρία άνω του 80%.
Για τους φορολογούμενους, οι οποίοι έχουν ήδη καταβάλει τις δύο πρώτες δόσεις του φόρου, στις επόμενες δόσεις θα γίνει ο συμψηφισμός με βάση την έκπτωση που δικαιούνται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νομοθεσία οι απαλλαγές ισχύουν ως εξής:

- Έκπτωση 50% χορηγείται εφόσον το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου έτους δεν υπερβαίνει τα 9.000 ευρώ με προσαύξηση 1.000 ευρώ για τον/την σύζυγο και κάθε παιδί, το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν υπερβαίνει τα 85.000 ευρώ για τον άγαμο, τα 150.000 ευρώ για τον έγγαμο και τον/την σύζυγό του ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο και των 200.000 ευρώ για έγγαμους ή μονογενεϊκές οικογένειες με δύο εξαρτώμενα τέκνα.

- Για τρίτεκνους, πολύτεκνους και άτομα με αναπηρία άνω του 80% εφόσον το εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ, με προσαύξηση 1.000 ευρώ για τον /την σύζυγο και κάθε παιδί και εφόσον συντρέχει το κριτήριο επιφάνειας της ακίνητης περιουσίας, προβλέπεται πλήρης απαλλαγή από το φόρο ακινήτων.

- Υπενθυμίζεται ότι για τις εκπτώσεις στα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα θα πραγματοποιηθεί νέα εκκαθάριση που θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Προσοχή στην απασχόληση των μεταναστών, εφιστά η Ένωση Αγρινίου



Η Ένωση Αγρινίου, έχοντας υπ' όψιν ότι αυτή την περίοδο και για τους επόμενους μήνες θα υπάρχει αυξημένη ζήτηση σε εργάτες γης, κυρίως για τη συλλογή του καρπού σε ελιές και εσπεριδοειδή, αλλά και το γεγονός ότι στην αναζήτηση Ελλήνων εργατών η ανταπόκριση είναι ελάχιστη, εφιστά την προσοχή, καθώς στην περίπτωση απασχόλησης παράνομων μεταναστών προβλέπονται εξοντωτικά πρόστιμα.
Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, που είναι ευθύνη της πολιτείας να το αντιμετωπίσει, αφού ο αγρότης δεν είναι υποχρεωμένος, ούτε και έχει το δικαίωμα, να υποκαταστήσει τις αρμόδιες αρχές, προβαίνοντας σε ελέγχους νομιμότητας. Κάτι που, σε άλλη περίπτωση, θα μπορούσε να εκληφθεί και ως αντιποίηση αρχής, με όσες συνέπειες προβλέπει ο νόμος.
Με δεδομένο, όμως, ότι ακόμη κι αν επιχειρήσει κάποιος να ελέγχσει τα παραστατικά του αιτούντος εργασία μετανάστη, δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να διαπιστώσει αν αυτά είναι γνήσια ή αν, σε κάθε περίπτωση, είναι τα εκ του νόμου προβλεπόμενα, είναι πολύ πιθανό, συνάδελφοί μας αγρότες, να βρεθούν εκτεθειμένοι και να έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις όλως δυσάρεστες και χωρίς δική τους ευθύνη να κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα που φτάνουν τις 10.500 ευρώ για κάθε παράνομο εργάτη γης που θα διαπιστωθεί ότι απασχολούν.
Ως εκ τούτου και με δεδομένο ότι επιβολή πληρωμής των εργατών γης μέσω εργοσήμου μεγαλώνει το πρόβλημα, αφού μειώνονται οι «νόμιμοι» διαθέσιμοι προς απασχόληση, ζητάμε απ' τις αρμόδιες αρχές να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης των αγροτών, κυρίως δε να υποδείξουν τρόπους νομιμοποίησης των ενδιαφερομένων προς εποχική απασχόληση αλλοδαπών εργατών γης, ώστε να χρησιμοποιήσουν οι αγρότες το εργόσημο και να μην απειλούνται με πρόστιμα.
Αυτός, άλλωστε, είναι και μόνος τρόπος αποφυγής καταστάσεων που δεν τιμούν κανέναν και πολύ περισσότερο όχι την πολιτεία, που έχει και την πλήρη ευθύνη αντιμετώπισης του παρασιτισμού και της όποιας έκνομης διάστασης αποκτά το φαινόμενο.
Προς ενημέρωση των παραγωγών υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα εκ του νόμου προβλεπόμενα:
Κάθε εργοδότης, ο οποίος επιθυμεί να προσλάβει προσωπικό για εποχική εργασία, με βάση τις θέσεις εργασίας οι οποίες περιλαμβάνονται στη σχετική κοινή υπουργική απόφαση, καταθέτει αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του τόπου διαμονής του, στην οποία θα αναφέρονται ο αριθμός των θέσεων εργασίας, τα στοιχεία και η ιθαγένεια των προς απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών, η ειδικότητα, καθώς και το χρονικό διάστημα της απασχόλησης.
Μαζί με την αίτηση, ο εργοδότης καταθέτει:
α) Αποδεικτικό καταβολής τέλους εκατόν πενήντα (150) ευρώ για κάθε πολίτη τρίτης χώρας, που θέλει να απασχολήσει, το οποίο εισπράττεται υπέρ του Δημοσίου και δεν επιστρέφεται.
β) Υπεύθυνη δήλωση ότι θα προσλάβει τους εργαζόμενους και θα αναλάβει τις προβλεπόμενες δαπάνες αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παρ. 3 του άρθρου 80 του ν.3386/2005.
γ) Σύμβαση εργασίας (εις διπλούν), υπογεγραμμένη από τον ίδιο, για κάθε εργαζόμενο, και θεωρημένη από την οικεία υπηρεσία της Επιθεώρησης Εργασίας. Στη σύμβαση αναγράφονται το είδος της απασχόλησης, η διάρκεια και η αμοιβή του εργαζόμενου, η οποία δεν μπορεί να είναι, σε καμία περίπτωση, μικρότερη από τις αποδοχές ανειδίκευτου εργαζόμενου.
δ) Αντίγραφο δήλωσης προς τη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία φαίνεται η καλλιεργήσιμη έκταση που είναι στην κατοχή του ενδιαφερομένου ή το ζωικό κεφάλαιο.
ε) Υπεύθυνη δήλωση ότι θα εξασφαλίσει στον εργαζόμενο κατάλληλο κατάλυμα, όπως αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 43 του ν.4025/2011 (Α' 228), όπως ισχύει.
Tέλος, επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση ενοικίασης χώρου διαμονής για τους εργάτες γης, θα πρέπει να πληρούνται απόλυτα οι προϋποθέσεις αξιοπρεπούς διαβίωσης. Και φυσικά, η διαδικασία ενοικίασης ή παραχώρησης, να γίνεται σύμφωνα με το νόμο.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ