Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Μέσα στον Νοέμβριο οι αιτήσεις για τη ρύθμιση χρεών στην εφορία

Στα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή στο gsis.gr για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογούμενων προς το δημόσιο.
Οι σχετικές διατάξεις ψηφίστηκαν την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται η δημοσίευσή τους στην εφημερίδα της κυβερνήσεως τις αμέσως επόμενες ημέρες.
 
Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κα Κατερίνα Σαββαϊδου έχει ήδη ξεκινήσει τη σύνταξη της σχετικής απόφασης η οποία θα ορίζει και τις λεπτομέρειες για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι φορολογούμενοι προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς το δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση βάσει της οποίας θα ρυθμιστούν θα προβλέπει τα εξής:
-όλη η διαδικασία για τη ρύθμιση των οφειλών θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση στη σχετική εφαρμογή η οποία αναμένεται να «βγεί στον ιντερνετικό αέρα» όχι νωρίτερα από τις 10 Νοεμβρίου.
-το taxisnet θα εμφανίζει το συνολικό ποσό που θα μπορεί ο φορολογούμενος να εντάξει στη ρύθμιση. Είναι όλες οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2014 καθώς και αυτές που έχουν βεβαιωθεί έως την ίδια ημερομηνία ακόμη και αν δεν έχουν ακόμη λήξει οι δόσεις τους.
-θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί ή ρυθμιστεί οι φορολογικές υποχρεώσεις που λήγουν στο τέλος Οκτωβρίου, όπως είναι η δεύτερη δόση του ΕΝΦΙΑ. Για όσους δεν μπορούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις του Οκτωβρίου θα τους δίνεται οδηγία να προχωρήσουν σε ρύθμιση για το ποσό των συγκεκριμένων υποχρεώσεων με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
 -θα δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να επιλέξει τον αριθμό των δόσεων που επιθυμεί και το σύστημα θα τον πληροφορεί για το ύψος κάθε δόσης. Για τις οφειλές έως 15.000 (κεφάλαιο) θα δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης σε έως και 100 δόσεις. Για μεγαλύτερες οφειλές ο μέγιστος αριθμός των δόσεων θα είναι 72. Σε κάθε περίπτωση η μηνιαία δόση δεν μπορεί να είναι χαμηλότερη από 50 ευρώ.
-ο οφειλέτης θα πρέπει να δηλώσει τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού από τον οποίο θα γίνεται αυτόματη πληρωμή κάθε δόσης.
 -για τους φορολογούμενους που βρίσκονται ήδη σε ρύθμιση για τις οφειλές τους θα τους δίνεται το κίνητρο παροχής σε αυτές με μείωση κατά 20% των προσαυξήσεων και μάλιστα αναδρομικά.

ΠΗΓΗ: ΠΑΣΕΓΕΣ

Πρόσκληση για δράσεις ενημέρωσης σχετικά με την ΚΑΠ απευθύνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή


Πρόσκληση σε «Στήριξη δράσεων ενημέρωσης σχετικά με την κοινή γεωργική πολιτική (ΚΓΠ)» για το 2015 απευθύνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Όπως αναφέρεται σχετικά, τα μέτρα ενημέρωσης έχουν ως στόχο, ιδίως, την επεξήγηση, την εφαρμογή και την ανάπτυξη της ΚΓΠ, καθώς και την ευαισθητοποίηση του κοινού για το περιεχόμενο και τους στόχους της πολιτικής αυτής.

Για τους πολίτες, προτεραιότητα θα δίνεται σε γενικά θέματα σχετικά με την ΚΓΠ, τα οποία θα επικεντρώνονται σε τρεις βασικές συνιστώσες της: την ασφάλεια των τροφίμων, την αειφόρο διαχείριση των φυσικών πόρων και την ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών. Στόχος των δράσεων αυτών είναι η ενημέρωση μεγάλης μερίδας της κοινωνίας σχετικά με τα βασικά θέματα της αναθεωρημένης ΚΓΠ.

Για τους αγροτικούς φορείς, οι δράσεις θα πρέπει να επικεντρώνονται στην εφαρμογή των μέτρων που εισήχθησαν στο πλαίσιο της πρόσφατης μεταρρύθμισης της ΚΓΠ και σε συγκεκριμένα θέματα που αφορούν πολιτικές πρωτοβουλίες που αναλήφθησαν μετά τη μεταρρύθμιση της ΚΓΠ, όπως η «βιολογική γεωργία».



ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Η πίεση Καρασμάνη οδήγησε στη μείωση φορολογίας των αγροτικών φωτοβολταϊκών


Ανακούφιση, καθώς είναι η πρώτη θετική είδηση μετά από πολλές αρνητικές εξελίξεις, έφερε στους αγρότες που έχουν ταυτόχρονα επενδύσει στην παραγωγή ρεύματος από φωτοβολταϊκά, η ανακοίνωση ότι το εισόδημα από τη δραστηριότητα αυτή θα φορολογείται ως αγροτικό.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση υπήρξε αποτέλεσμα ισχυρής πίεσης του κ. Καρασμάνη προς το υπουργείο Οικονομίας και χρειάστηκαν αλλεπάλληλες συναντήσεις, μεταξύ του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης  και του υπουργού Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη. Συγεκριμένα, την ανάγκη αλλαγής του τρόπου φορολόγησης είχε θέσει εδώ και μήνες ο κ. Καρασμάνης προς το υπουργείο Οικονομικών ζητώντας την εφαρμογή του Νόμου 3874/2010 (ΦΕΚ 151Α) περί μητρώου Αγροτών και Αγροτικών εκμεταλλεύσεων ο οποίος περιλάμβανε ανάλογη ρύθμιση, πράγμα το οποίο και έγινε αποδεκτό από τον υπουργό Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την απόφαση, το εισόδημα που προέρχεται από τη διαχείριση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως 100 KW θεωρείται και φορολογείται πλέον ως αγροτικό.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Εγκρίθηκαν πιστώσεις για νέους αγρότες



Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ ένέκρινε την διάθεση πίστωσης ποσού 19.292.250 ευρώ από την Σ.Α.Ε. 082/8 και ιδιαίτερα από το έργο με Κ.Α.: 2014ΣΕ08280012 αυτής προκειμένου να πληρωθούν οι Δικαιούχοι της πράξης με τίτλο: «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών έτους 2014».


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Προτάσεις της Περιφέρειας Ηπείρου για την απορρόφηση εσπεριδοειδών και ακτινιδίων


Η Περιφερειακή αρχή Ηπείρου έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από το εμπάργκο που επιβλήθηκε από την Ε.Ε. στη Ρωσία, για την απορρόφηση της παραγωγής των εσπεριδοειδών και των ακτινιδίων, τονίστηκε κατά τη συζήτηση του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από αίτημα της παράταξης της "Λαϊκής Συσπείρωσης".
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ανακοίνωσε επίσης ότι έχει υποβληθεί αίτημα προς τους αρμόδιους υπουργούς για υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία να δίνεται η δυνατότητα στις Περιφέρειες για την προμήθεια αποχυμωτών, τους οποίους στη συνέχεια θα διαθέτει με χρησιδάνειο στα σχολεία και σε Ιδρύματα για τη χυμοποίηση εσπεριδοειδών.

Μεταξύ των προτάσεων - αιτημάτων που έχει θέσει η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως τις παρουσίασε ο εισηγητής της Περιφερειακής Αρχής, Αντιπεριφερειάρχης κ. Βασίλης Ψαθάς περιλαμβάνονται και τα εξής:
-Αύξηση της ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων για επενδυτικούς σκοπούς με άντληση χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Αγροτικής Επιχειρηματικότητας
-Πρόγραμμα προβολής και προώθησης για φρέσκα φρούτα (Ροδάκινο – Πορτοκάλι) στην εσωτερική αγορά και στην Ε.Ε. (Γερμανία, Σουηδία, Φιλανδία, Δανία, Ουγγαρία κ.α.)
-Να ξεκινήσουν διμερείς επαφές με τρίτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης χώρες για το άνοιγμα νέων αγορών, για τα αγροτικά προϊόντα που θίγονται από το ρωσικό εμπάργκο
-Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την υπογραφή διμερών συμφωνιών για τους φυτοϋγειονομικούς ελέγχους με χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ινδία, η Μαλαισία κ.α.
-Να δημιουργηθεί άμεσα φυτοϋγειονομική βάση δεδομένων, με σκοπό την ταχύτερη έκδοση των απαιτούμενων για τις εξαγωγές πιστοποιητικών
-Να εξεταστούν τρόποι και μέθοδοι που θα συμβάλουν στη μείωση του μεταφορικού κόστους των προς εξαγωγή αγροτικών προϊόντων
-Να ενεργοποιηθεί η ειδική διυπουργική επιτροπή εξαγωγών με τη συμμετοχή των συναρμοδίων υπουργείων Εξωτερικών και Ανάπτυξης.

Τέλος, προτείνεται να αναλάβουν πρωτοβουλίες τα επιμελητήρια ανταποκρινόμενα στον θεσμικό και εμπορικό τους ρόλο για την προώθηση των προϊόντων.

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης για θέματα προώθησης των αγροτικών προϊόντων κ. Ιωάννης Κατέρης, στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη στην πατρίδα μας και ειδικά στην Ήπειρο δεν πρόκειται να επιτευχθεί αν δεν υπάρξει στροφή στον πρωτογενή τομέα, "ώστε με όπλο τη σημερινή τους ποιότητα να γίνουν πιο ανταγωνιστικότητα, να κερδίσουν νέες αγορές, και να μην επηρεάζονται από τυχόν τοπικές κρίσεις, όπως συμβαίνει σήμερα με τη διαμάχη Ρωσίας- Ουκρανίας".

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Περιφερειακή Αρχή Ηπείρου, συμπλήρωσε, έδωσε μάχη για να διασφαλιστεί η ανάθεση στις Περιφέρειες του 1/3 του νέου προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ για τη διευκόλυνση των εξαγωγών εσπεριδοειδών και ακτινιδίων, ανέφερε ότι μια παρέμβαση που πρέπει να εξεταστεί είναι η κατασκευή σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων. Τέλος επεσήμανε, ότι αμέσως μετά το εμπάργκο που κηρύχθηκε από την Ε.Ε., η Περιφερειακή Αρχή, δια του Περιφερειάρχη ζήτησε να ληφθούν έγκαιρα μέτρα προστασίας των παραγωγών, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια θα συνδράμει τις κινήσεις Συνεταιρισμών και παραγωγών να αναζητήσουν νέες ξένες αγορές.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν πολλοί σύμβουλοι και καταληκτικά αποφασίστηκε η έκδοση ψηφίσματος.

Δημοσιεύθηκαν τα κριτήρια αξιολόγησης των ενεργών Συνεταιρισμών


Στις 30.000 καθορίζεται ο ελάχιστος τζίρο κύκλου εργασιών για τις Συνεταιριστικές Οργανώσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας και στις 10.000 για τις Οργανώσεις της νησιωτικής Ελλάδας, πλην Εύβοιας και Κρήτης, σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης των Ενεργών Συνεταιρισμών, που καθορίζει μεταξύ άλλων απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Πάρι Κουκουλόπουλου η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 30 Οκτωβρίου, δημοσιευόμενη σε ΦΕΚ.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, σε εξαιρετικές δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις, όπως ιδίως, σε περίπτωση ακαρπίας ή φυσικών καταστροφών που μείωσαν το τζίρο, η Εποπτική Αρχή μπορεί να λαμβάνει υπόψη και τα έτη λειτουργίας του κάθε συνεταιρισμού, τον αριθμό των μελών του, το είδος των δραστηριοτήτων του, κλπ και να κατατάξει ως ενεργό ΑΣ με μειωμένο το απαιτούμενο ελάχιστο όριο του τζίρου.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για την με αριθμό 1004/135291 υπουργική απόφαση με θέμα: «Μορφή, περιεχόμενο, διαδικασία καταγραφής και τήρησης Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Διεπαγγελματικών Οργανώσεων, διαδικασία εγγραφής τους στο Μητρώο και κριτήρια αξιολόγησής τους»

Η εν λόγω απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2918/Β/29.10.2014 και στο περιεχόμενό της μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 1
Σκοπός

Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται:
α) Η μορφή, το περιεχόμενο η διαδικασία καταγραφής και η τήρηση του «Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Διεπαγγελματικών Οργανώσεων» (Μητρώο) που συστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 του Ν. 4015/2011, όπως ισχύει.
β) Ο τύπος, το ακριβές περιεχόμενο και η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων της πρώτης εγγραφής στο Μητρώο, που υποβάλλουν οι Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις (ΑΣΟ), οι Αναγκαστικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις (ΑνΣΟ), στις οποίες περιλαμβάνονται οι Αναγκαστικοί Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑνΣ) και οι Ενώσεις Αναγκαστικών Συνεταιρισμών (ΕΑνΣ).
γ) Τα έγγραφα και τα δικαιολογητικά που επισυνάπτονται στις ανωτέρω αιτήσεις της περ. β, καθώς και η διαδικασία καταγραφής των Οργανώσεων της ανωτέρω περ. β στο Μητρώο.
δ) Τα κριτήρια αξιολόγησης των Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΑΣ) ως ενεργών ή ανενεργών.

Άρθρο 2
Μορφή και περιεχόμενο του Μητρώου

1. Το Μητρώο τηρείται σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία καταχωρίζονται με μοναδικό αριθμό οι αντίστοιχες κατηγορίες των ΑΣ, των Αγροτικών Εταιρικών Συμπράξεων (ΑΕΣ) όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 1 του Ν. 4015/2011, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παρ. 1 του άρθρου 61 του Ν. 4277/2014, οι ΑνΣ και οι ΕΑνΣ, οι οποίες έχουν διατηρηθεί με το άρθρο 47 του Ν. 2169/1993 (ΦΕΚ Α΄ 149), όπως το άρθρο αυτό διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 39 του Ν. 2810/2000 (ΦΕΚ Α΄ 61) και αντικαταστάθηκε με την παρ. 18 του άρθρου 18 του Ν. 3147/2003 (ΦΕΚ Α΄ 135). Στο Μητρώο εγγράφονται και οι αναγνωρισμένες Διεπαγγελματικές Οργανώσεις (στο εξής ΔΟ) του άρθρου 8 του Ν. 4015/2011 και η ΠΑΣΕΓΕΣ ενώ δεν εγγράφονται οι δασικοί συνεταιρισμοί και οι ενώσεις δασικών συνεταιρισμών.
2. Ο Αριθμός Μητρώου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου απαρτίζεται από εφτά (7) ψηφία, τα οποία κατά σειρά υποδηλώνουν τα μεν τέσσερα (4) πρώτα την έδρα, σύμφωνα με την κωδικοποίηση των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας, όπως αυτές ορίζονται στο ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης−Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α΄ 87) όπως ισχύει, τα δε επόμενα τρία (3) ψηφία τον αύξοντα αριθμό εγγραφής των ΑΣΟ των ΑνΣΟ και των ΔΟ στην Περιφερειακή Ενότητα.
3.α) Οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) που λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 26, 27 και 28 του Ν. 2810/2000, καταχωρίζονται και εγγράφονται στο Μητρώο ως ΕΑΣ μόνο κατά την πρώτη εγγραφή και στην συνέχεια σημειώνεται η μετατροπή τους σε ΑΣ ή ΑΕΣ και εφαρμόζονται τα ισχύοντα για τις οργανώσεις αυτές.
β) Οι Κεντρικές Συνεταιριστικές Ενώσεις (ΚΕΣΕ), οι Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ) και οι Συνεταιριστικές Εταιρείες (ΣΕ), που λειτουργούν κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 29, 30, 31 και 32 αντίστοιχα του Ν. 2810/2000, εγγράφονται και καταχωρίζονται στο Μητρώο ως ΚΑΣΟ ΚΕΣΕ και ΣΕ μόνο κατά την πρώτη εγγραφή και στην συνέχεια σημειώνεται η μετατροπή τους σε ΑΣ ή ΑΕΣ για τις ΚΑΣΟ και ΚΕΣΕ ή σε ΑΕΣ για τις ΣΕ και εφαρμόζονται τα ισχύοντα για τις οργανώσεις αυτές.
γ) Οι ΑνΣ0 πρώτου και δευτέρου βαθμού, καταχωρίζονται στο Μητρώο ως ΑΣ και ΕΑνΣ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση.
δ) Οι ΔΟ που έχουν αναγνωριστεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν. 4015/2011 εγγράφονται
στο Μητρώο ως ΔΟ.
4. Το περιεχόμενο του Μητρώου για κάθε κατηγορία Οργανώσεων των παρ. 1 και 3 του παρόντος άρθρου ομαδοποιείται στις ενότητες Γενικών Στοιχείων, Νομικό− διοικητικών Στοιχείων, Οικονομικών Στοιχείων, Δραστηριοτήτων και Παρατηρήσεων, όπως ορίζονται στην παρούσα απόφαση.
5. Η μορφή και το περιεχόμενο των πεδίων των ενοτήτων της παρ. 4 του παρόντος άρθρου διαμορφώνεται σύμφωνα με το περιεχόμενο των πεδίων των αιτήσεων πρώτης εγγραφής του άρθρου 4 της παρούσας που καθορίζεται στο Παράρτημα του άρθρου 6 της παρούσας και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
6. Οι ΑΕΣ εγγράφονται στο Μητρώο με τον Αριθμό Μητρώου Ανωνύμων Εταιρειών του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) του Ν. 3419/2005 (ΦΕΚ Α΄ 297) και τα οριζόμενα στο άρθρο 6 την παρούσας

Άρθρο 3
Τήρηση του Μητρώου

1. Η Εποπτική Αρχή της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν. 4015/2011 όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την περ. 3 της παρ. 2 του άρθρου 61 του Ν. 4277/2014, μεριμνά για την οργάνωση, τήρηση, λειτουργία και την ετήσια επικαιροποίηση του Μητρώου, αξιολογούσα κατ΄ έτος τους ΑΣ, σύμφωνα με τον νόμο, εποπτεύει την σύννομη λειτουργία τους, καθώς και την σύννομη λειτουργία της ΠΑΣΕΓΕΣ σύμφωνα με τη παρ. 8 του άρθρου 7 του Ν. 4015/2011, των ΑΕΣ και των ΑνΣΟ, σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 2169/1993 και τους υποβοηθά στο έργο τους.
2. Για την πρώτη εγγραφή στο Μητρώο οι ΑΣ, οι ΕΑΣ και οι ΑνΣΟ υποβάλουν ηλεκτρονικά στο Μητρώο μέσω του ιστοτόπου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ), αίτηση εγγραφής, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 6 της παρούσας. Οι ΑΕΣ και η ΠΑΣΕΓΕΣ υποβάλουν αίτηση πρώτης εγγραφής σύμφωνα με τα στοιχεία του συνημμένου Παραρτήματος Β του άρθρου 6 της παρούσας.
3. Η αίτηση εγγραφής επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75).
4. Το Μητρώο για μεν την κατηγορία των ΑΣΟ (ΑΣ και ΑΕΣ), των ΑνΣΟ και ΔΟ, δημοσιοποιεί τα στοιχεία που αφορούν την επωνυμία, την έδρα, την δραστηριότητα (συνοπτικά), το εμπορικό σήμα, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα στοιχεία του νόμιμου εκπροσώπου, για δε την ΠΑΣΕΓΕΣ και ΔΟ, τα στοιχεία που αφορούν την επωνυμία, τον σκοπό, την έδρα, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα στοιχεία του νόμιμου εκπροσώπου.
5. Το Μητρώο ενημερώνεται με την υποβολή της αίτησης πρώτης εγγραφής, καθώς και με τις τακτικές ετήσιες δηλώσεις. Για κάθε μεταβολή, που επέρχεται στις ΑΣΟ ενημερώνεται το Μητρώο. Η ενημέρωση του Μητρώου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του ιστοτόπου του ΥπΑΑΤ.

Άρθρο 4
Διαδικασία πρώτης εγγραφής ΑΣΟ, ΕΑΣ, ΑνΣΟ, ΔΟ και ΠΑΣΕΓΕΣ στο Μητρώο

1. Για την πρώτη εγγραφή και καταχώριση στο Μητρώο, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 3 του Ν. 4015/2011 όπως ισχύει, οι ΑΣΟ, ΕΑΣ, ΑνΣΟ και ΔΟ υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής στο Μητρώο.
2. Το περιεχόμενο της αίτησης πρώτης εγγραφής για τους ΑΣΟ, ΕΑΣ, ΔΟ και ΑνΣΟ περιγράφεται στο άρθρο
6 της παρούσας.
3. Στην αίτηση πρώτης εγγραφής, οι ΑΣΟ, ΕΑΣ, ΔΟ και ΑνΣΟ συμπληρώνουν τα πεδία της αίτησης και υποβάλλουν ηλεκτρονικά σε μορφή αρχείου pdf, τα αναφερόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν. 4015/2011, όπως ισχύει αντίγραφα των παρακάτω εγγράφων:
α) αντίγραφο του καταστατικού τους και τυχόν τροποποιήσεων αυτού και βεβαίωση εγγραφής τους στα οικεία βιβλία του αρμόδιου Δικαστηρίου,
β) ετήσιο κύκλο εργασιών κατά την τελευταία τριετία με βάση τους ισολογισμούς, λογαριασμούς και αποτελέσματα χρήσης των τελευταίων τριών ετών ή των ετών λειτουργίας του, αν ο ΑΣ έχει ιδρυθεί μέσα στην τελευταία τριετία,
γ) πρακτικό των αρχαιρεσιών για την ανάδειξη των διοικητικών οργάνων του Α.Σ.,
δ) βεβαίωση για τον αριθμό μελών, σύμφωνα με το βιβλίο Μητρώου μελών,
4.α) Με τη συμπλήρωση και την υποβολή της αίτησης και την ολοκλήρωση της εγγραφής, οι ως άνω Οργανώσεις λαμβάνουν άμεσα αριθμό πρωτοκόλλου.
β) Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και κατάταξης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 της παρούσας, οι Οργανώσεις λαμβάνουν τον Αριθμό εγγραφής στο Μητρώο του άρθρου 2 παρ. 2 της παρούσας.
5. Οι ΑΣΟ, ΑνΣΟ, ΔΟ και η ΠΑΣΕΓΕΣ σε κάθε συναλλαγή τους, οφείλουν να αναγράφουν στα σχετικά έγγραφα τον Αριθμό Μητρώου του άρθρου 2 της παρούσας.

Άρθρο 5
Κατάταξη − Αξιολόγηση ΑΣ κατά την πρώτη εγγραφή και ετήσια αξιολόγηση − Διαγραφή από Μητρώο ΑΣ

1. Οι ΑΣ που υποβάλουν τις αιτήσεις πρώτης εγγραφής σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Α. της
παρούσας και τα τέσσερα απαιτούμενα δικαιολογητικά της παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας κατατάσσονται από την Εποπτική Αρχή στις εξής κατηγορίες:
α) Ενεργοί: Οι ΑΣ που εκπληρώνουν και τα τέσσερα κριτήρια της παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας, κατατάσσονται στους ενεργούς συνεταιρισμούς.
β) Ανενεργοί: Οι ΑΣ που δεν εκπληρώνουν και τα τέσσερα σημεία της παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας. Οι ΑΣ που για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογήσεις καταχωρίζονται στο Μητρώο ως ανενεργοί, τίθενται σε εκκαθάριση, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 4 του Ν. 4015/2011 εκτός αν υφίσταται συνδρομή λόγω ανωτέρας βίας ή εξαιρετικών περιστάσεων.
2. Ειδικά στην ετήσια αξιολόγηση και επικαιροποίηση του Μητρώου για τον προσδιορισμό του κριτηρίου των ενεργών ΑΣ υποβάλλονται οι τακτικές ετήσιες δηλώσεις με τα ακόλουθα στοιχεία:
α. Επωνυμία, έδρα και στοιχεία επικοινωνίας (Διεύθυνση, Τηλέφωνα, ΑΦΜ και ΔΟΥ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και στοιχεία επικοινωνίας νόμιμου εκπροσώπου)
β. Νομιμοποιητικά έγγραφα (Καταστατικό με τις τελευταίες τροποποιήσεις, εγγραφή στο Βιβλίο Μητρώου των Αγροτικών Συνεταιρισμών του οικείου Ειρηνοδικείου, πρακτικό Εκλογής Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) και Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΣ) πρακτικό κατανομής αξιωμάτων, Στοιχεία Ορκωτού Ελεγκτή, πρακτικό αρχαιρεσιών,
γ. Αριθμό Μελών, όπως προκύπτει, από το βιβλίο Μητρώου μελών.
δ. Ύψος συνεταιρικής μερίδας, αποδεικτικό καταβολής της αξίας της και ύψος συνεταιριστικού κεφαλαίου.
Τα παραπάνω στοιχεία υποβάλλονται στην ετήσια αξιολόγηση μόνο αν έχουν επέλθει αλλαγές μετά την πρώτη εγγραφή στο Μητρώο.
ε. Δήλωση Προέδρου ΔΣ για καταβολή μερίδας και αριθμό των μελών και ότι τηρούνται τα βιβλία που απαιτεί ο νόμος.
στ. Αντίγραφο του τελευταίου ισολογισμού, προκειμένου να κριθεί αν ο συνεταιρισμός είναι ή παραμένει ως ενεργός ή όχι, ή αν διαφαίνεται εγκατάλειψη του σκοπού του ή της δραστηριότητάς του. Ο κύκλος εργασιών (ελάχιστος τζίρος) απαιτείται να είναι τουλάχιστον 30.000 για τις Οργανώσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας και 10.000 για τις Οργανώσεις της νησιωτικής Ελλάδας, πλην Εύβοιας και Κρήτης. Σε εξαιρετικές δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις, όπως ιδίως, σε περίπτωση ακαρπίας ή φυσικών καταστροφών που μείωσαν το τζίρο, η Εποπτική Αρχή μπορεί να λαμβάνει υπόψη και τα έτη λειτουργίας του κάθε συνεταιρισμού, τον αριθμό των μελών του, το είδος των δραστηριοτήτων του, κλπ και να κατατάξει ως ενεργό ΑΣ με μειωμένο το απαιτούμενο ελάχιστο όριο του τζίρου.
3. Για τους νεοϊδρυόμενους συνεταιρισμούς αρκεί να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου και του καταστατικού, για την ίδρυσή τους, με την προϋπόθεση της εξόφλησης του ύψους της συνεταιρικής μερίδας κατά τους όρους του καταστατικού. Η καταβολή θα βεβαιώνεται με απόφαση του ΔΣ, το οποίο ευθύνεται με τις διατάξεις του άρθρου 8 Ν. 1599/1986 περί ψευδούς δηλώσεως.
4. Οι αξιολογούμενοι, εφόσον δεν συμφωνούν με την απόφαση αξιολόγησης, έχουν δικαίωμα ένστασης ενώπιον του Υπουργού ΥπΑΑΤ εντός προθεσμίας ενός μηνός από την γνωστοποίηση της Απόφασης της Εποπτικής Αρχής. Ο Υπουργός αποφαίνεται επί της ενστάσεως εντός προθεσμίας 15 ημερών. Αν δεν αποφανθεί εντός της προθεσμίας αυτής, τεκμαίρεται η απόρριψη της ένστασης.
5. Οι ΑΣ διαγράφονται από το Μητρώο μόνο μετά την οριστική εκκαθάριση τους.
6. Για την πρώτη εγγραφή των ΑνΣΟ αρκεί η αναγραφή των κριτηρίων της παρ. 4 του άρθρου 3 της
παρούσας.

Άρθρο 6

Στην παρούσα προσαρτώνται τα Παραρτήματα Α και Β με τέσσερα (4) Υποδείγματα αιτήσεων πρώτης εγγραφής στο Μητρώο που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας και έχουν ως εξής:

Άρθρο 7
Έναρξη ισχύος

Η απόφαση 35599/08.11.2011 του Υπουργού ΑΑΤ (ΦΕΚ Β΄ 2634) καταργείται.

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Αιτήσεις ενδιαφέροντος για Αναδιάρθρωση Αμπελώνων περιόδου 2014-2015


Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με την 4598/131499/20-10-2014 ΥΑ καθορίζεται η προθεσμία υποβολής συμπληρωματικών αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το Πρόγραμμα Αναδιάρθρωσης και Μετατροπής Αμπελώνων περιόδου 2014-2015, από 15/10/2014 μέχρι την 30/11/2014.
Οι κάτοχοι αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων που διατηρούν, στοιχειοθετούν ή αποκτούν δικαίωμα αμπελοκαλλιέργειας δηλαδή έχουν νόμιμα φυτεμένες αμπελουργικές εκτάσεις ή έχουν τακτοποιήσει τυχόν παράνομες φυτεύσεις πληρώνοντας το σχετικό παράβολο ή είναι κάτοχοι δικαιωμάτων φύτευσης από το αποθεματικό, έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελουργικών εκτάσεων εφόσον έχουν υποβάλλει δήλωση αμπελοκαλλιέργειας, δηλώσεις συγκομιδής και παραδίδουν μέρος ή ολόκληρης την παραγωγής τους σε νόμιμα λειτουργούντα οινοποιεία της χώρας, για τις αμπελουργικές περιόδους 2012 - 2013 και 2013 - 2014.

Το πρόγραμμα καλύπτει:

Την αλλαγή ποικιλίας των αμπελώνων, συμπεριλαμβάνεται και ο εμβολιασμός.
Την εκρίζωση και επαναφύτευση των αμπελώνων στο ίδιο ή σε άλλο αγροτεμάχιο ισοδύναμης έκτασης.
Τη φύτευση αμπελώνων με άδεια από το αποθεματικό.
Τη βελτίωση των τεχνικών διαχείρισης.

Πρέπει οι ενδιαφερόμενοι κατά τη υποβολή των αιτήσεων να προσκομίσουν τα εξής δικαιολογητικά κατά περίπτωση :
· Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση.
· Δήλωση αμπελοκαλλιέργειας στα πλαίσια του Συστήματος γεωγραφικών πληροφοριών για το Αμπελουργικό Μητρώο.
· Δήλωση συγκομιδής για τις δύο (2) τουλάχιστον αμπελουργικές περιόδους που προηγούνται της περιόδου ένταξης στο πρόγραμμα. ( Έντυπο Α και Έντυπο Β)
· Εφόσον οι αιτούντες είναι ήδη αμπελοκαλλιεργητές ή οινοποιοί θα πρέπει και να παραδίδουν μέρος ή ολόκληρη την παραγωγή τους σε νόμιμα λειτουργούντα οινοποιεία της χώρας, για τις αμπελουργικές περιόδους 2012 - 2013 και 2013 - 2014. Βεβαίωση με παραστατικά (τιμολόγια) από νόμιμο οινοποιείο, καθώς και οι εν λόγω ποσότητες σταφυλιών να αναφέρονται και να αναγράφονται από το οινοποιείο στις Δηλώσεις Παραγωγής του για τις δύο (2) τουλάχιστον αμπελουργικές περιόδους που προηγούνται της περιόδου ένταξης στο πρόγραμμα.
·Δήλωση εκμετάλλευσης στα πλαίσια της ενιαίας ενίσχυσης την περίοδο ένταξης στο πρόγραμμα και τα επόμενα 8 έτη.
·Δικαίωμα φύτευσης / αναφύτευσης.
·Φωτοτυπία των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας.
·Φωτοτυπία του εκκαθαριστικού σημειώματος ή της φορολογικής δήλωσης, έτους 2014 όπου θα αναγράφεται ο ΑΦΜ
·Φωτοτυπία της 1ης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης.
·Σε περίπτωση ιδιόκτητων εκτάσεων, ο νόμιμος τίτλος ιδιοκτησίας με το πιστοποιητικό μεταγραφής. Εάν υπάρχει αδυναμία προσκόμισης νόμιμου τίτλου, δύναται κατ’ εξαίρεση να υποβληθεί επικυρωμένο ακριβές αντίγραφο του πιο πρόσφατου εντύπου Ε9 «ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ» της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου, στο οποίο να εμφαίνεται το συγκεκριμένο αγροτεμάχιο.
·Σε περίπτωση επικαρπίας, ακριβές αντίγραφο του συμβολαιογραφικού εγγράφου σύστασής της και το πιστοποιητικό μεταγραφής του.
·Σε περίπτωση μισθωμένων εκτάσεων, το συμβολαιογραφικό έγγραφο (μισθωτήριο) και πιστοποιητικό μεταγραφής του μισθωτηρίου, και έγγραφο με το οποίο αποδεικνύεται ότι ο αιτών έχει την αποκλειστική διαχείριση των μισθωμένων αγροτεμαχίων για την χρονική περίοδο που διαρκεί το πρόγραμμα (υπεύθυνη δήλωση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από τον ιδιοκτήτη του αγροτεμαχίου). Η διάρκεια της μίσθωσης δεν πρέπει να είναι μικρότερη από δέκα (10) έτη οπότε υποβάλλεται συμβολαιογραφικό έγγραφο και το πιστοποιητικό μεταγραφής του μισθωτηρίου.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στις κατά τόπους Δ/νσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ