Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

Σκάνδαλο με το ελαιόλαδο: Είναι φάρμακο με σφραγίδα αλλά το ελληνικό κράτος κωφεύει



Αυτό που όλοι λίγο- πολύ υποπτεύονταν, ότι δηλαδή η κατανάλωση ελαιολάδου έχει ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία όσων το καταναλώνουν αποδεικνύει σχετική έρευνα του πανεπιστημίου Αθηνών. Ωστόσο αν κι αυτό το κορυφαίο πλεονέκτημα είναι υπαρκτό και με απόδειξη πλέον, η ελληνική πολιτεία και οι αρμόδιοι φορείς δεν φαίνονται ικανοί να το πλασάρουν στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό για να τονωθεί η αγορά, οι εξαγωγές, συνεπώς το εισόδημα των ελαιοπαραγωγών.

Το θέμα έφερε στη βουλή με επίκαιρη ερώτηση η βουλευτής της ΝΔ Φωβρωνία Πατριανάκου, η οποία τόνισε πως η χώρα μας κάλλιστα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον «ισχυρισμό υγείας» για το ελαιόλαδο, για να προσποριστεί όλα εκείνα τα καλά: τόνωση εξαγωγών, καλύτερο όνομα, μεγαλύτερο εισόδημα, αύξηση τυποποιημένου ελαιολάδου κ.λπ.


Σύμφωνα με όσα είπε η κα Πατριανάκου «το Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσα από το Τμήμα της Φαρμακευτικής έχει αναπτύξει μια συνολική μελέτη έρευνας του ελαιολάδου στις πολυφαινόλες και ειδικότερα στις δυο βασικές ουσίες, στην ελαιοκανθάλη και στην ελαιασίνη. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών ήταν συντριπτικά. Έδειξαν ότι το 50% και άνω των ελληνικών ελαιολάδων περιέχει αυτές τις ουσίες σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες απ’ αυτές που καθορίζουν οι διεθνείς μελέτες και έρευνες, για να χαρακτηριστεί το προϊόν ότι μπορεί να έχει τον «ισχυρισμό υγείας». Η ελληνική πολιτεία δεν αξιοποιεί αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα. Εκτιμούμε ότι πάρα πολύ γρήγορα πρέπει να ανακτήσουμε αυτό το χαμένο έδαφος»

Σημειώνεται ότι υπάρχει ευρωπαϊκός Κανονισμός 432/2012, ο οποίος κατοχυρώνει τον «ισχυρισμό υγείας».


Αόριστη απάντηση Σκορδά


Από την πλευρά του εκ μέρους του υπ. Ανάπτυξης ο Θανάσης Σκορδάς δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις.

Συγκεκριμένα είπε: «Σε ό,τι αφορά τους «ισχυρισμούς υγείας», πράγματι το Κοινοτικό Δίκαιο δίνει τη δυνατότητα αναγραφής «ισχυρισμών υγείας» για μια σειρά από ουσίες οι οποίες υπάρχουν στο ελληνικό ελαιόλαδο. Από την ενημέρωση που έχω από το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο ΕΦΕΤ βρίσκεται σε συνεννόηση με τις εταιρείες και τους επαγγελματικούς φορείς του ελαιολάδου, αλλά και με ιδιώτες τυποποιητές, τους ενημερώνει γι’ αυτή τη δυνατότητα και τους προτρέπει ουσιαστικά στο να αξιοποιήσουν αυτό το δικαίωμα που δίνει η νομοθεσία έτσι ώστε να γίνει το ελληνικό ελαιόλαδο και πιο επώνυμο και να αυξήσει κατ’ αυτόν τον τρόπο και την αξία του και τις πωλήσεις του στις διεθνείς αγορές».


Αλέξανδρος Μπίκας



ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Στο 12% το κούρεμα για τα αγροτικά φωτοβολταϊκά


Βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο τα πράγματα για τις ταρίφες των αγροτικών φωτοβολταϊκών και μονάδων συμπαραγωγής στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες το βράδυ, με νομοτεχνικές βελτιώσεις τελευταίας στιγμής του υπουργού ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη, κατά την διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια της Βουλής.
Συγκεκριμένα, ορίστηκε μια οριζόντια μείωση 12% σε σχέση με εκείνη που έχει κλειδώσει ο κάθε ένας αγρότης για σταθμούς ισχύος έως και 100 kW, και για ανώτατο όριο συνολικής ισχύος έως και 100 kW ανά επαγγελματία αγρότη.

Με την υπερψήφιση αργά χθες το βράδυ στη Βουλή του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου, ολοκληρώθηκε και η ριζικότερη μέχρι σήμερα παρέμβαση στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, από την οποία οι υφιστάμενοι παραγωγοί θα έχουν σημαντικές απώλειες, αλλά το αρμόδιο ΥΠΕΚΑ ευελπιστεί ότι θα εξυγιάνει τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ και θα ομαλοποιηθεί η αγορά.

Επί πλέον βασικές αλλαγές επί του αρχικού κειμένου που κατετέθη την Παρασκευή το βράδυ στη Βουλή είναι οι εξής:
-Η παράταση των συμβάσεων για τους παραγωγούς ΑΠΕ γίνονται από 5 χρόνια που προβλεπόταν στο αρχικό σχέδιο, 7 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι για όσους παραγωγούς αποδεχθούν (εκόντες άκοντες) το new deal, ο χρόνος ισχύος της σύμβασής τους θα είναι 27 χρόνια. Μέχρι τη συμπλήρωση 20 χρόνων με τις νέες μειωμένες ταρίφες και για τα υπόλοιπα 7 χρόνια με ειδική μειωμένη τιμή.
-Κατ΄εξαίρεση, επιτρέπεται πλέον η μεταβίβαση σταθμού που ανήκει σε κατ’ επάγγελμα αγρότη, αλλά μόνο σε άλλον κατ’ επάγγελμα αγρότη.
-Βελτιώνονται οι πίνακες με τις νέες ταρίφες για τα φωτοβολταϊκά που είναι εγκατεστημένα σε μη Διασυνδεδεμένα Νησιά.

Στη Βουλή διατυπώθηκαν, τέλος, από κυβερνητικά χείλη, διαβεβαιώσεις ότι θα θεσμοθετηθεί ο συμψηφισμός ανάμεσα στον ΦΠΑ που οφείλουν οι παραγωγοί ΑΠΕ και στις οφειλές που έχει ο ΛΑΓΗΕ προς τους παραγωγούς.

Κατά τα λοιπά, ισχύουν όσα περιλαμβάνονται στο αρχικό κείμενο, με κύκλους του ΥΠΕΚΑ να υποστηρίζουν ότι το κούρεμα του New Deal "προσγειώνει" τον εσωτερικό βαθμό απόδοσης (IRR) όλων των τεχνολογιών ΑΠΕ - τόσο των φωτοβολταϊκών όσο και αιολικών, κλπ- στα επίπεδα μεταξύ 12%-15% (με την πλειοψηφία να βρίσκεται στο 13,5%), πιο κοντά δηλαδή στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Παρότι είχε αναγγελθεί, δεν παρουσιάστηκαν στη Βουλή οι δεσμεύσεις που φέρονται να έχουν αναλάβει οι τράπεζες προς το ΥΠΕΚΑ για συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη και διευκολύνσεις που πρόκειται να προσφέρουν.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣΔ

Τι χρειάζεται για να εκδοθεί άδεια υδροληψίας για άρδευση


Προκειμένου να εκδοθεί η άδεια υδροληψίας για άρδευση από τον ποταμό Πηνειό, στον συλλογικό φορέα χρήσης νερού (ΤΟΕΒ Πηνειού), ακολουθήθηκαν από την Υπηρεσία όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες. Ζητήθηκαν επίσης τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να συμπληρωθεί ο φάκελος του έργου.
Στις 14 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο γραφείο του Διευθυντή Υδάτων με τον Πρόεδρο του ΤΟΕΒ Πηνειού και εκπρόσωπο της Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προκειμένου να διευκρινιστούν και να καθοριστούν οι απαραίτητες κινήσεις.

Στις 10 Μαρτίου στο γραφείο της Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε νέα σύσκεψη παρουσία των Δημάρχων Κιλελέρ και Αγιάς, του Προέδρου του ΤΟΕΒ και της Διεύθυνσης Υδάτων, προκειμένου να εξεταστούν τυχόν εκκρεμότητες και συμφωνήθηκαν τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, από τις εμπλεκόμενες πλευρές, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα.

Μόλις ολοκληρωθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει ο Συλλογικός φορέας χρήσης νερού του ποταμού Πηνειού (ΤΟΕΒ Πηνειού), θα εκδοθεί άμεσα και η άδεια υδροληψίας για άρδευση από τον ποταμό Πηνειό.

Για την  διαχείριση του νερού μετά την υδροληψία από τον ποταμό Πηνειό και για τον  τρόπο κατανομής στους αγρότες στην περιοχή δικαιοδοσίας του ΤΟΕΒ, υπεύθυνος είναι ο ΤΟΕΒ Πηνειού και δεν αφορά την Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Νέοι κραδασμοί στο μετοχικό κεφάλαιο της Δωδώνης


Ενα βήμα πριν από την έξοδο από το μετοχικό κεφάλαιο της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη βρίσκονται οι Συνεταιρισμοί όπως αποκάλυψε στο "R" ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ιωαννίνων Χ. Μπαλτoγιάννης, τονίζοντας ότι αυτή η επιλογή είναι μονόδρομος.
Και αυτό διότι, όπως τονίζει, οι απώλειες ήδη για τον κλάδο των κτηνοτρόφων είναι μεγάλες λόγω του κρατικού παρεμβατισμού, ενώ την ίδια στιγμή φοβούνται ότι με την παραμονή τους στην εταιρεία οι απώλειες θα είναι ακόμη μεγαλύτερες. 

Οπως αποκάλυψε, μετά την μεταβίβαση από την Αγροτική Τράπεζα, η νέα διοίκηση της εταιρείας, δηλαδή η STRATEGIC INITIATIVES FOODS προχώρησε πριν από λόγες ημέρες και παρά την αντίδραση των συνεταιρισμών στην αλλαγή του καταστατικού με το επιχείρημα ότι αυτό είναι παλιό και έπρεπε να προσαρμοστεί στα νέα οικονομικά δεδομένα.

Πράγματι σημειώνει ο ίδιος είναι παλιό το καταστατικό, καθώς συστάθηκε το 1964 και άρα χρειαζόταν επικαιροποίηση.

Ωστόσο καταργήθηκε και το άρθρο 8, το οποίο όριζε ότι αν ποτέ η παλιά ΑΤΕ αποφάσιζε να πουλήσει τη συμμετοχή της στην εταιρεία τότε οι μετοχές αυτής θα μεταβιβάζονταν στους συνεταιρισμούς. Αρθρο το οποίο έχει καταστρατηγηθεί και γι'αυτό οι Συνεταιρισμοί βρίσκονται σε δικαστική σήμερα διαμάχη με την παλιά διοίκηση της ΑΤΕ. 
Παράλληλα , όμως, με την κατάργηση του επίμαχου άρθρου, σημειώνει ο Χ. Μπαλτoγιάννης, το τελευταίο διάστημα έχουν φουντώσει οι φήμες ότι η νυν διοίκηση θέλει να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας αφήνωντας υπονοούμενα ότι πιθανότατα να υπάρχει και νέα αλλαγή στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, δηλαδή η εταιρεία να μεταβιβαστεί σε νέο επενδυτή.

Για ολα τα παραπάνω, υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ιωαννίνων, οι Συνεταιρισμοί που μετέχουν στο κεφάλαιο της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνης έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να αποχωρήσουν από την εταιρεία, πρόθεση την οποία και γνωστοποίησαν στην νυν διοίκηση. 

Στο πλαίσιο σχετικά πρόσφατης παρουσίασης της εταιρείας από την διοίκησή της είχε γνωστοποιηθεί ότι για το 2014 έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό με στόχο την επέκταση της παραγωγικής δυνατότητας, την ενίσχυση της αποδοτικότητας αλλά και τη δυνατότητα προσφοράς στους καταναλωτές προϊόντων σε ποικιλία συσκευασιών.

Στη διάρκεια της συνάντησης ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τομ Σέιπερς είχε αναφέρει ότι στο διάστημα του ενός χρόνου από την εξαγορά, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η ΔΩΔΩΝΗ πέτυχε να σταθεροποιήσει για πρώτη φορά σε διάστημα τριετίας τις πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά και να ενισχύσει τις εξαγωγές της κατά 12% το πρώτο εννεάμηνο του περυσινού έτους.
Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων της εταιρείας και ο στόχος που έχει τεθεί είναι να φθάσουν το 50% την προσεχή πενταετία. Ο ίδιος είχε αποκαλύψει ότι η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλους «παίκτες» του κλάδου για πιθανές συνεργασίες.


Πηγή:www.reporter.gr

Όλη η αλήθεια για το γάλα

Όλη η αλήθεια για το γάλα


Πολύ μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει για το γάλα, αλλά κανείς δεν λέει όλη την αλήθεια ή μένει σε αυτό που τον εξυπηρετεί.
Τι πραγματικά συμβαίνει όμως;
Όλα ενεργοποιήθηκαν από την απόφαση της ΕΕ να καταργήσει τις ποσοστώσεις στην επιδότηση της παραγωγής αγελαδινού γάλακτος. Από το τέλος του έτους δεν θα υπάρχει πλέον φραγμός και ο καθένας θα μπορεί να παράγει ανάλογα με τις δυνατότητές του. Οι Βόρειες χώρες έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες παραγωγής γάλακτος. Πέτυχαν την κατάργηση των ποσοστώσεων, λοιπόν και τώρα πρέπει να δουν που θα διαθέσουν τα «ποτάμια γάλακτος» που θα έχουν άμεσα στη διάθεσή τους. Αγορές καινούργιες δεν υπάρχουν. Αν δεν υπάρχουν θα πρέπει να τις δημιουργήσουν.
Αυτό και έκαναν στην περίπτωση της Ελλάδας. Η ελληνική αγορά ζητάει και καταναλώνει κάθε χρόνο περίπου 1.300.000 τόνους. Η ντόπια παραγωγή είναι κάτω από τους 600.000 τόνους και βαίνει μειούμενη(θα εξηγήσουμε παρακάτω γιατί). Είναι λοιπόν χρυσάφι για τις βόρειες χώρες να εξασφαλίσουν άλλες 300.000 τόνους με μια απλή διάταξη. Αυτό και έκαναν. 
Μέσω της Μέρκελ βρήκαν ευκαιρία και πέρασαν στην εργελειοθήκη του ΟΟΣΑ αυτή τη διάταξη. Η συμφωνία με τον Αντώνη Σαμαρά κλείστηκε στο Βερολίνο τον περασμένο Νοέμβριο. Μάλιστα ο έλληνας Πρωθυπουργός κάνει και σχετικές με την εργαλειοθήκη δηλώσεις. 
Γιατί θα πάρουν τόσο μεγάλο μερίδιο αγοράς από τις ελληνικές επιχειρήσεις;
Οι έλληνες παραγωγοί γάλακτος έχουν μεγάλο πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. Οι περισσότερες έχουν υπέρογκο δανεισμό, υψηλότατο κόστος παραγωγής και απολαμβάνουν συμπιεσμένες σχετικά τιμές από τη βιομηχανία. Είναι με λίγα λόγια για κλείσιμο. Στέκονται αυτοί οι 5.000 αγελαδοτρόφοι που απέμειναν(πριν από μια δεκαετία ήταν διπλάσιοι) από το γεγονός ότι ή Ελλάδα είναι στην άκρη της Ευρώπης και προστατεύεται η παραγωγή τους από τις λίγες σχετικά ημέρες διάρκειας του γάλακτος στα ράφια. Τώρα δεν υπάρχει περίπτωση να αντέξουν τον ανταγωνισμό. Η κάθε γαλακτοβιομηχανία, μικρή ή μεγάλη, θα αρχίσει να κάνει εισαγωγές γάλακτος, ως πρώτη ύλη. Αυτό είναι και το πρόβλημα. Δεν φοβούνται δηλαδή ότι θα έλθουν ξένα brand names να χτυπήσουν τα ελληνικά. Είναι βέβαιον ότι θα έλθει πολύ γάλα ως πρώτη ύλη που θα βγάλει στο περιθώριο την ντόπια παραγωγή. Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα ζήσουν έναν έντονο εκβιασμό σε σχέση με την τιμή του προϊόντος. Προφανώς δεν θα αντέξουν στο νέο περιβάλλον και θα κλείσουν.
Υπάρχει ζήτημα ποιότητας με το γάλα 11 ημερών;
Τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας από πανεπιστήμια και άλλες ανεξάρτητες αρχές λένε ξεκάθαρα ότι υπάρχει. Οι μικροοργανισμοί σε κάθε μικρογραμμάριο γάλακτος εκτοξεύονται πραγματικά κάθε ημέρα που περνάει από την παστερίωση του προϊόντος. Ακόμη και όταν είναι σφραγισμένο κάθε ημέρα αποκτά δυσανάλογα πολλούς μικροοργανισμούς, οι οποίοι βεβαίως δεν είναι ωφέλιμοι για την υγεία.
Η παραμονή επί πολλές ημέρες στο ράφι ενός παστεριωμένου γάλακτος ωφελούν τις βιομηχανίες που δεν θέλουν να έχουν τα κόστη των επιστροφών, αλλά εάν δεν βλάπτουν, σίγουρα δεν ωφελούν τον καταναλωτή. Η αύξηση των μικροοργανισμών δεν γνωρίζει εγχώριο ή εισαγόμενο γάλα. Είναι κοινή για όλα. Οι περισσότερες ημέρες στο ράφι είναι εκείνες που προκαλούν το φαινόμενο αυτό.
Από την πλευρά τους οι γαλακτοβιομηχανίες υποστηρίζουν ότι το γάλα που παστεριώνεται στους 72,5 βαθμούς κελσίου για 45 δευτερόλεπτα είναι ασφαλές για όλη τη διάρκεια της εμπορικής του ζωής.
Θα είναι πιο φθηνό το γάλα στα ράφια; 
Κατηγορηματικά όχι. Κι αυτό γιατί την τιμή του καταναλωτή δεν την προσδιορίζουν οι παραγωγοί, ούτε καν οι βιομηχανίες. Τα πανίσχυρα δίκτυα λιανικής πώλησης παίζουν το παιχνίδι της τιμολόγησης και εκεί δεν θα αλλάξει τίποτα.
Το πρώτο διάστημα μπορεί να καταγραφεί μια διαφορά, αλλά η τάση των τιμών θα είναι πάντα ανοδική και πολύ σύντομα θα φθάσει και θα ξεπεράσει τα σημερινά επίπεδα.
Δεν πρέπει ωστόσο να αποκλείσουμε την ύπαρξη προσφορών αλλά αυτές θα είναι πρόσκαιρες, ευκαιριακές και δεν θα επηρεάζουν το συνολικό επίπεδο τιμών.
Για να ελέγξουν τις τιμές οι γαλακτοπαραγωγοί θα πρέπει να φτιάξουν σούπερ μάρκετ. Πράγμα αδύνατο.
Γιατί δεν πρέπει να χαθεί η εθνική παραγωγή γάλακτος; 
Το ελληνικό γάλα κρατάει τα χρήματα των ελλήνων στη χώρα. Το εισαγόμενο γάλα έχει ως φυσικό αποτέλεσμα, η αξία εισαγωγής να πηγαίνει σε άλλες χώρες. Αυτό δεν είναι καθόλου καλό για την εθνική οικονομία με τα χάλια που έχει. 
Παράλληλα, κάθε βοοτροφική-γαλακτοκομική μονάδα συνδέεται με μια σειρά παραγωγικά επαγγέλματα εξασφαλίζοντας δουλειά σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Απορροφά τις ελληνικές ζωοτροφές, που παράγονται από έλληνες αγρότες. Χρησιμοποιεί επιστημονικό προσωπικό, όπως κτηνιάτρους για την καλή υγεία των ζώων.
Αυτά και δεκάδες άλλα οφέλη θα χαθούν με την αύξηση των εισαγωγών και το σφάξιμο των γαλακτοφόρων ζώων στην Ελλάδα.
Το διατροφικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας θα γίνει ακόμη περισσότερο αρνητικό, τι στιγμή που θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε για το ακριβώς αντίθετο. Και το γενικό εμπορικό ισοζύγιο θα επηρεαστεί αρνητικά όμως.
Σε γενικές γραμμές είναι κάτι που δεν έπρεπε για κανένα λόγο να γίνει μέσα στη βαθιά κρίση και την πολύχρονη ύφεση.
 
 
Μιχάλης Παπανίδης

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Ο Μάξιμος απήλθε και ήλθε ο Θεόφιλος

Ο Μάξιμος απήλθε και ήλθε ο Θεόφιλος


Σε τυπικά φιλικό κλίμα ανταλλαγής φιλοφρονήσεων πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 31 Μαρτίου, περί τις 15.30 η τελετή παράδοσης παραλαβής μεταξύ του απερχόμενου αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου και του διαδόχου του κ. Θεόφιλου Λεονταρίτη.
Η τελετή έγινε παρουσία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Α. Τσαυτάρη, των Γενικών Γραμματέων του υπουργείου και εκπροσώπων των διοικήσεων των εποπτευόμενων οργανισμών από Το ΥΠΑΑΤ.

Θυμίζουμε πως η αλλαγή σκυτάλης στην θέση του αναπληρωτή υπουργού προκλήθηκε εξ αιτίας της ανακοίνωσης της παραίτησης του κ. Χαρακόπουλου, το προηγούμενο Σάββατο για το θέμα του παστεριωμένου γάλακτος, που περιλαμβανόταν στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών το οποίο ψηφίσθηκε χθες Κυριακή από την ολομέλεια της Βουλής. Ένα θέμα για το οποίο ο κ. Χαρακόπουλος δεν θέλησε να δεχθεί ερωτήσεις από τους παριστάμενους δημοσιογράφους που είχαν κληθεί.

Ο νέος αναπληρωτής υπουργός κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, είναι βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας και πολιτικός μηχανικός.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

Παραιτήθηκε αλλά δεν καταψηφίζει ο Χαρακόπουλος

«ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΟΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΑ»


Την παραίτησή του από τη θέση του αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δημοσιοποίησε σήμερα ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την «υπαναχώρηση του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη στο θέμα του γάλακτος», όπως επισημαίνει σε δήλωσή του.

Παραιτήθηκε από την κυβέρνηση ο Μάξιμος Χαρακόπουλος
Στην μακροσκελή επιστολή της παραίτησής του, ο κ. Χαρακόπουλος δηλώνει:

«Από την πρώτη στιγμή που ηγέρθη, το φθινόπωρο του 2012, από το υπουργείο Ανάπτυξης, το ζήτημα της επιμήκυνσης του χρόνου ζωής του «φρέσκου γάλακτος», διατύπωσα δημοσίως τις σοβαρές αντιρρήσεις μου.
Το αυτό έπραξα και όταν το ίδιο ζήτημα, έπειτα από σιωπή ενός έτους, προέκυψε πλέον ως πρόταση του ΟΟΣΑ, σε έκθεση που συντάχθηκε μετά από παραγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Με στέρεα επιχειρήματα αποδείξαμε ότι η πρόταση θα είναι αρνητική για την ελληνική κτηνοτροφία και με αμφίβολα οφέλη για τον Έλληνα καταναλωτή. Απαντήσεις πειστικές δεν πήραμε.
Αντ' αυτού, η εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ και ο χρόνος διάρκειας του φρέσκου γάλακτος εμφανίστηκαν ξαφνικά ως προαπαιτούμενο εκ μέρους της Τρόικας για την καταβολή της επόμενης δόσης!
Παραιτήθηκε από την κυβέρνηση ο Μάξιμος Χαρακόπουλος
Και στη συνέχεια, σε μια διαδικασία κατά την οποία ουδέποτε ερωτηθήκαμε και ουδέποτε ενημερωθήκαμε, πληροφορούμασταν από τα ΜΜΕ για εναλλακτικές προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που όλες, όμως, ως αποτέλεσμα θα είχαν τη διευκόλυνση αθρόων εισαγωγών γάλακτος. Εις βάρος, εννοείται, της εγχώριας παραγωγής. Κι αυτό, δυστυχώς, ισχύει και για την τελική «πρόταση Καχριμάνη» που συμφωνήθηκε με την τρόικα, όπως με πληροφόρησε ο πρωθυπουργός.
Καθώς, λοιπόν, η διαφωνία μου για την προτεινόμενη ρύθμιση στο γάλα συνέχιζε να υφίσταται, θεώρησα ότι δεν ήταν έντιμο εκ μέρους μου να παραμείνω στη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
1. Για το λόγο αυτό, ήδη από την Τρίτη 18 Μαρτίου, έθεσα την παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο οποίος μου ζήτησε να μην τη δημοσιοποιήσω πριν τη Σύνοδο Κορυφής, κάτι το οποίο και σεβάστηκα.
2. Ενόσω ο πρωθυπουργός βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου με πληροφόρησε ότι η τελική συμφωνία δεν είχε ακόμη καθαρογραφεί και επιδεχόταν αλλαγών. Ταυτόχρονα, ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, δημοσίως, έκανε λόγο για βελτιώσεις προκειμένου να μην καταστραφεί η κτηνοτροφία. Ενόψει των επικείμενων αλλαγών δήλωσα ότι θα τοποθετηθώ αφού κατατεθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο το τελικό κείμενο της συμφωνίας.
3. Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, οι εκπρόσωποι των αγελαδοτρόφων κατέθεσαν συγκεκριμένη συμβιβαστική πρόταση, η οποία θεώρησα ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την άρση του αδιεξόδου. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.
4. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη σύσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης με βουλευτές της ΝΔ ζήτησα τόσο εγώ όσο και άλλοι συνάδελφοι να οριστεί, από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιστημονική Επιτροπή που θα ορίσει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος. Ανάλογη πρόταση, άλλωστε, είχε προτείνει και ο Υπουργός κ. Τσαυτάρης. Ο Υπουργός Ανάπτυξης αρνήθηκε την υιοθέτηση της πρότασης επικαλούμενος την Τρόικα και ανακοίνωσε, ενώπιον 30 βουλευτών, ρύθμιση σύμφωνα με την οποία «η διάρκεια συντήρησης του παστεριωμένου γάλακτος θα γίνεται με ευθύνη του παρασκευαστή μετά από έγκριση των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων κατά τις προβλέψεις του κοινοτικού δικαίου». Μετά από αυτή την ουσιαστική διόρθωση, εξερχόμενος της σύσκεψης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικών συντακτών, δήλωσα ότι «απετράπησαν τα χειρότερα».
6. Ωστόσο, στο νομοσχέδιο, όπως κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 28 Μαρτίου, η προηγούμενη διατύπωση αντικαταστάθηκε με την άνευ ουσίας φράση «και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών».
Μετά την υπαναχώρηση του Υπουργού Ανάπτυξης είμαι αναγκασμένος να εμμείνω στην αρχική μου απόφαση και να δημοσιοποιήσω την παραίτησή μου από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στη ζωή μου έχω μάθει να βαδίζω «την οδόν την στενήν». Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, όπως άλλωστε είπα και στον πρωθυπουργό, ότι εφόσον η διάταξη για το γάλα δεν είναι ξεχωριστό άρθρο -που θα ήταν και το ορθό- η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας.
Εύχομαι να αποδειχθεί ότι έχω εγώ άδικο στο θέμα του γάλακτος…
Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό για τη δυνατότητα που μου έδωσε να εργαστώ, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του αγροτικού κόσμου, κάτι που ασφαλώς, θα συνεχίσω να κάνω με όλες μου τις δυνάμεις».

ΠΗΓΗ : Εθνός.gr


Η ΠΑΣΕΓΕΣ τονίζει πως δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με το γάλα

Η ΠΑΣΕΓΕΣ τονίζει πως δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με το γάλα


Μετά από προσεκτική ανάγνωση του κειμένου του νομοσχεδίου που δημοσιεύθηκε σήμερα, ως προς τη ρύθμιση για το αγελαδινό γάλα, η ΠΑΣΕΓΕΣ επισημαίνει ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης, που ήταν ένας και μοναδικός. Να απαγορευθεί η αναγραφή του όρου φρέσκο γάλα, όπως γίνεται μέχρι σήμερα. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει με ρύθμιση στο νομοσχέδιο.
Οι υπόλοιπες διατάξεις της ρύθμισης για το αγελαδινό γάλα είναι για να ρίξουν στάχτη στα μάτια του κόσμου, μια και ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες σε προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας και μειωμένης θρεπτικής αξίας, ευνοώντας προφανώς τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, αλλά και ημετέρων του εσωτερικού.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ, Τζανέτος Καραμίχας, “Θα έχουμε στην Ελλάδα το παράδοξο, το μεν αγελαδινό γάλα να είναι μακράς διαρκείας, οι δε αγελαδοτρόφοι να παράγουν με ημερομηνία λήξης”. 

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Συνάντηση Τσαυτάρη με τον Κινέζο πρέσβη με στόχο την στενή συνεργασία των δύο χωρών

Συνάντηση Τσαυτάρη με τον Κινέζο πρέσβη

Συνάντηση Τσαυτάρη με τον Κινέζο πρέσβη

28.03.2014 | 09:17
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, συναντήθηκε χθες, Πέμπτη 27 Μαρτίου, με το νέο πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ.Zou Xiaolo.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τρόποι ενδυνάμωσης της ήδη πολύ στενής συνεργασίας των δύο χωρών, στον τομέα των εξαγωγών των ποιοτικών ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην αγορά της Κίνας.

Ο Κινέζος πρέσβης προσκάλεσε τον υπουργό, κ. Τσαυτάρη σε επίσημη επίσκεψη στην Κίνα, όπου θα εξειδικευτούν και θα διερευνηθούν νέοι τρόποι συνεργασίας. Ο Έλληνας υπουργός ανέφερε ότι αυτό θα γίνει σύντομα, καθώς μόλις ολοκληρωθεί η μετάφραση στην κινεζική γλώσσα ενός βιβλίου με την ιστορία του ελαιόδενδρου, της ελιάς και του λαδιού, θα το παρουσιάσει ο ίδιος σε ειδική τελετή στην Κίνα. Αυτό, όπως τόνισε, θα δώσει την ευκαιρία για επί τόπου διερεύνηση επιπρόσθετων τρόπων συνεργασίας με εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών, όπως ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Επιπλέον ο κ. Τσαυτάρης τόνισε τη στροφή προς μια γεωργία ποιότητας από μια γεωργία χαμηλού κόστους, που αποτελεί και στρατηγικό σχεδιασμό του ΥπΑΑΤ, καθώς τα ελληνικά ποιοτικά αγροτικά προϊόντα μπορούν να αναδειχθούν σε «πρεσβευτές» στις αγορές του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτό κ. Xiaolo ανέφερε ότι ο Κινέζος καταναλωτής έχει ήδη σταθεί στα ποιοτικά προϊόντα.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επεσήμανε ότι πέραν της ποιοτικής γεωργίας η χώρα μας διαθέτει μια πλούσια παράδοση σε προϊόντα με ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ) και γεωγραφικών ενδείξεων (ΠΓΕ), τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, κυρίως λόγω των εμπορικών διαπραγματεύσεων της Ε.Ε με την Κίνα και ζήτησε από την κινέζικη κυβέρνηση να υποστηρίξει τους ποιοτικούς αυτούς δείκτες και την ορθή χρήση τους στην κινεζική αγορά.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Κανένας κίνδυνος για το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι, διαβεβαιώνει ο Χατζηδάκης


Με την διαβεβαίωση πως οι παραγωγοί παραδοσιακού γιαουρτιού δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, απάντησε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση δημοσιογράφου για την πιθανότητα αλλαγών στον τρόπο υποχρεωτικής παραγωγής του συγκεκριμένου προϊόντος, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.
Η ερώτηση ετέθη κατά την διάρκεια χθεσινής συνέντευξης τύπου, όπου παρουσιάστηκαν οι ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που αναμένεται να κατατεθεί σήμερα στην βουλή σχετικά με την «εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, με αφορμή αλλαγές που επέρχονται σε άρθρα του εν λόγω Κώδικα.

Σύμφωνα με τον υπουργό, στόχος είναι να στηριχθούν τα παραδοσιακά προϊόντα και ειδικά το ελληνικό γιαούρτι, που είναι το και εξαγωγικό προϊόν. Επίσης, διαβεβαίωσε πως το υπουργείο του δεν σκοπεύει να επηρεάσει τη μέθοδο παραγωγή και συσκευασίας του ελληνικού παραδοσιακού γιαουρτιού, αλλά αντίθετα να το αναδείξει.


ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Οι 50 αλλαγές στην αγορά που φέρνει το πολυνομοσχέδιο

Πενήντα είναι οι αλλαγές της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ που περνάνε στο πολυνομοσχέδιο το οποίο θα ψηφιστεί την Κυριακή και αφορούν τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά.
«Έχουμε αξιοποιήσει τη συντριπτική πλειονότητα των προτάσεων του ΟΟΣΑ. Συγκεκριμένα υιοθετήσαμε το 82% περίπου των προτάσεων -όπως είχαμε πει εξαρχής- ενώ ένα 8% αφορά αλλαγές που έγιναν με βάση τις κυβερνητικές αποφάσεις (π.χ. γάλα και φάρμακα). Ένα 5% των προτάσεων, επίσης, θα εξετασθεί στο γενικότερο πλαίσιο των εισφορών υπέρ τρίτων που το χειρίζεται το υπουργείο Οικονομικών και θα εξετασθεί μέχρι το τέλος του έτους» ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου, σήμερα το βράδυ, ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κ. Χατζηδάκης παρουσιάζοντας τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου.

«Είναι αδιανόητο για λόγους προστασίας κάποιας επαγγελματικής ομάδας, να κρατάμε χαμηλά τον ανταγωνισμό και να αφήνουμε ψηλά τις τιμές» υπογράμμισε ακόμη ο υπουργός.

Οι αλλαγές στην αγορά αφορούν τα εξής:
ΦΑΡΜΑΚΑ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ:

1. -Καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ φαρμακείων, ενώ διατηρούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια.

2. -Καταργείται το ελάχιστο ποσοστό 50% που έπρεπε να κατέχει ο αδειούχος φαρμακοποιός στην κοινή εταιρεία με άλλο φαρμακείο ή φαρμακαποθήκη. Τα ποσοστά συμμετοχής σε εταιρείες φαρμακείων ή φαρμακαποθηκών θα καθορίζονται στο εξής ελεύθερα.

3. -Επιτρέπεται σε φαρμακοποιούς να ιδρύουν ή να διευθύνουν περισσότερα του ενός φαρμακεία.

4. -Αίρεται η απαγόρευση της συστέγασης φαρμακείων ή φαρμακοποιών με άλλα καταστήματα.

5. -Καταργείται το ελάχιστο εμβαδόν φαρμακαποθήκης και του χώρου εξυπηρέτησης του κοινού (φαρμακοπωλείο) σε περιπτώσεις συστέγασης φαρμακείων.

6. -Απελευθερώνονται προς τα κάτω οι τιμές των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), με κατάργηση του εγγυημένου περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων. Οι ανώτατες τιμές των ΜΗΣΥΦΑ διατηρούνται στα σημερινά επίπεδα και ύστερα από τρίμηνο θα γίνει αποτίμηση της κατάστασης που θα διαμορφωθεί στην αγορά. Τα νέα ΜΗΣΥΦΑ που θα τεθούν σε κυκλοφορία στο εξής θα διατίθενται σε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές εφόσον υπάρχουν ήδη κυκλοφορούντα με όμοιες δραστικές ουσίες, περιεκτικότητες και φαρμακοτεχνικές μορφές. Για όσα δεν υπάρχουν όμοιες δραστικές ουσίες, η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση τον μέσο όρο των τριών χαμηλότερων χωρών -μελών της Ε.Ε.

7. -Απελευθερώνεται το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων για τις έξι ημέρες της εβδομάδας (εκτός Κυριακής), με πρόνοια φυσικά να παραμείνει ο θεσμός των εφημεριών. Ως προς την απελευθέρωση του ωραρίου οι φαρμακοποιοί θα έχουν δύο επιλογές: προκειμένου να περιλαμβάνεται ένα φαρμακείο στον κατάλογο των εφημερευόντων, το διευρυμένο ωράριο θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον τις ώρες της εφημερίας και θα πρέπει επίσης να γνωστοποιείται εκ των προτέρων και να τηρείται υποχρεωτικά. Εξυπακούεται ότι τα φαρμακεία θα μπορούν να λειτουργούν επιπλέον ώρες, πέρα από το ωράριο της εφημερίας. Η δεύτερη επιλογή είναι, τα φαρμακεία να λειτουργούν όσες ώρες επιλέγει ο φαρμακοποιός, χωρίς περαιτέρω δεσμεύσεις. Στην περίπτωση αυτή δεν θα περιλαμβάνονται στην λίστα των εφημερευόντων.

8. -Προβλέπεται ρητά ότι βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής μπορούν να πωλούνται και εξ αποστάσεως (μέσω Ίντερνετ).

9. -Ως ΜΗΣΥΦΑ θα χαρακτηρίζονται στο εξής τα φάρμακα που κυκλοφορούν σε τρεις χώρες - μέλη της ΕΕ ως τέτοια (αντί για πέντε).

ΚΑΥΣΙΜΑ

10. Καταργούνται σειρά ρυθμίσεων που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Μεταξύ άλλων: επιτρέπεται σε Προμηθευτικούς Συνεταιρισμούς και Κοινοπραξίες να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους, καταργούνται οι περιορισμοί στη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης από πωλητές χωρίς αποθηκευτικούς χώρους, κατοχυρώνεται δικαίωμα των πρατηριούχων να κάνουν εισαγωγές καυσίμων, αίρεται η απαγόρευση πώλησης πετρελαίου θέρμανσης από πρατήρια των εθνικών οδών. Προϋπόθεση σε κάθε περίπτωση είναι στις εγκαταστάσεις διακίνησης των καυσίμων να λειτουργεί σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών.

11. Καταργείται η υποχρέωση των πρατηρίων χωρίς αποκλειστική σύμβαση συνεργασίας με εταιρεία εμπορίας να αναρτούν την πινακίδα «ΑΠ-Ανεξάρτητο Πρατήριο».

ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ-ΚΥΛΙΚΕΙΑ-ΚΑΠΝΟΣ

12. -Αποσαφηνίζεται το καθεστώς χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων και κυλικείων. Παραμένει ο περιορισμός που προβλέπει ότι το 30 % των θέσεων περιπτέρων παραχωρούνται ύστερα από κλήρωση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους, με εισοδηματικά κριτήρια. Αποσαφηνίζεται το καθεστώς διάθεσης προϊόντων καπνού με την επιφύλαξη των διατάξεων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας (απαγόρευση πώλησης σε ανήλικους, απαγόρευση διαφήμισης, απαγόρευση καπνίσματος σε συγκεκριμένους χώρους, κλπ.)

ΒΙΒΛΙΑ

13. -Απελευθερώνονται οι τιμές των βιβλίων, με εξαίρεση τα λογοτεχνικά βιβλία, για τα οποία διατηρείται η ενιαία τιμή μόνο για την πρώτη έκδοση και με ανώτατο χρονικό όριο τα δύο χρόνια. Το καθεστώς της ενιαίας τιμής σημαίνει ότι οι λιανέμποροι δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση πάνω από 10% επί της τιμής που ορίζει ο εκδότης. Για τις λοιπές κατηγορίες βιβλίων και για τις επόμενες εκδόσεις των λογοτεχνικών, οι τιμές απελευθερώνονται. Στα λογοτεχνικά έργα σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 2121/1993 περιλαμβάνονται: διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, ποιήματα, δοκίμια, κριτικά δοκίμια, θεατρικά έργα, ταξιδιωτικά έργα, βιογραφίες. Στην έννοια του βιβλίου περιλαμβάνονται τα CD, DVD που αναπαράγουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου βιβλίου καθώς και τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-book).

14. -Παρέχεται η δυνατότητα διοργάνωσης περισσότερων εκθέσεων βιβλίων.

ΚΥΡΙΑΚΕΣ

15. -Εφαρμόζεται πιλοτικά, για ένα χρόνο σε τρεις τουριστικές περιοχές η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους. Οι περιοχές θα καθοριστούν ύστερα από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς.

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

16. -Θεσπίζεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις. Ο Κώδικας θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων τον τρόπο αναγραφής των τιμών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, τις χρονικές περιόδους των προσφορών, κ.α. Δεν αλλάζουν οι τακτικές και ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι που θεσπίστηκαν με το νόμο 4177/2013 (από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος Αυγούστου οι τακτικές, το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου οι ενδιάμεσες).

17. -Καταργείται η απαγόρευση διενέργειας εκπτώσεων στα καταστήματα stock και outlet.

18. -Καταργείται ο περιορισμός στην περίπτωση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, σύμφωνα με τον οποίο η αξία του προϊόντος που δίδεται ως δώρο πρέπει να είναι μικρότερη της αξίας του κύριου προϊόντος.

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ

19. Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από απλό ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης. Έτσι μειώνεται το κόστος και καταργούνται περιττά διοικητικά εμπόδια τόσο για την εγχώρια παραγωγή όσο και για τις εισαγωγές προϊόντων, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συγκράτηση των τιμών καταναλωτή.

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΤΙΜΕΣ

20. Αποσαφηνίζεται ότι οι ανώτατες τιμές πώλησης για τα προϊόντα (νερό, τοστ, καφές, τσάι) που προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση για τους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ισχύουν περιοριστικά στους χώρους που προβλέπει η ίδια απόφαση (αεροδρόμια, πλοία, γήπεδα, αρχαιολογικοί χώροι, κλπ.), για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

ΨΩΜΙ

21. -Ορίζεται ρητά ότι το ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα θα ζυγίζονται υποχρεωτικά ενώπιον του καταναλωτή σε όλα τα σημεία πώλησης.

22. -Καταργούνται οι προκαθορισμένες ποσότητες και το προκαθορισμένο βάρος πώλησης άρτου και αρτοσκευασμάτων. Στις πινακίδες θα αναγράφεται η τιμή ανά κιλό και συμπληρωματικά , στα προϊόντα που πωλούνται συνήθως με το κομμάτι (π.χ. κουλούρια τύπου Θεσσαλονίκης) και η τιμή ανά τεμάχιο.

23. -Επιτρέπεται η πώληση ψωμιού από όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών εφόσον εφοδιαστούν με άδεια πρατηρίου και με την επιφύλαξη τήρησης των υγειονομικών διατάξεων και των διατάξεων σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των καταναλωτών. Εξαιρούνται κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία και περίπτερα στα οποία δεν μπορεί να πωλείται ψωμί.

24. -Καταργείται η υποχρέωση των αρτοποιείων να τηρούν αποθέματα αλεύρων, καυσίμων και αλατιού για την παραγωγή ψωμιού τριών ημερών το καλοκαίρι και μιας εβδομάδας τις υπόλοιπες εποχές.

25. -Καταργείται η εισφορά που επιβάλλεται σε κάθε αγορά αλεύρου υπέρ του ταμείου επικουρικής ασφάλισης αρτοποιών.

26. -Καταργείται η αναχρονιστική διάταξη περί ελάχιστης δυναμικότητας παραγωγής για τους αρτοποιούς της πρωτεύουσας.

27. Προβλέπεται η έκδοση σύγχρονου κώδικα καλών πρακτικών για τρόφιμα-ποτά με κοινή απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του υπουργού Οικονομικών, μετά από διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς. Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, η ανάδειξη των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και η προστασία του καταναλωτή.

ΓΑΛΑ
28. -Το γάλα θα διακρίνεται πλέον σε "παστεριωμένο γάλα" και σε "γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας".

29. -Αίρεται ο νομικός περιορισμός της ανώτατης διάρκειας συντήρησης του γάλακτος χαμηλής παστερίωσης και ορίζεται ότι η διάρκεια συντήρησης τόσο για το παστεριωμένο όσο και για το γάλα υψηλής παστερίωσης θα καθορίζεται με βάση τη μέθοδο παστερίωσης σε κάθε βιομηχανία, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.

30. -Στη συσκευασία κάθε προϊόντος, θα πρέπει να αναγράφονται: η ημερομηνία παστερίωσης, η ημερομηνία λήξης καθώς και η διάρκεια "ζωής". Π.χ. "γάλα 5 ημερών", "γάλα 7 ημερών" κλπ.

31. -Θεσπίζεται νέα κατηγορία γάλακτος, το «γάλα ημέρας» που συσκευάζεται σε διάστημα 24 ωρών από την άμελξη και η διάρκεια συντήρησής του δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες από την ημερομηνία παστερίωσης.

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

32. -Επιτρέπεται για λόγους οικονομίας κλίμακος η διακίνηση ελαιολάδου σε συσκευασίες 10, 20, 25 και 50 λίτρων αποκλειστικά για κατανάλωση σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, καντίνες ή άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις.

ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

33. -Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος.

34. -Αίρονται οι προϋποθέσεις περί ελάχιστου εταιρικού κεφαλαίου (500.000 ευρώ) και περί ελάχιστου όγκου των αποθηκευτικών χώρων (2.000 κυβικά μέτρα) που απαιτείται να έχουν οι κάτοχοι 'Αδειας Εμπορίας Ασφάλτου.

35. -Ευθυγραμμίζεται η διάρκεια της άδειας λειτουργίας των μηχανημάτων κατεργασίας των αδρανών υλικών με τη διάρκεια της άδειας εκμετάλλευσης του λατομείου.

36. -Περιορίζονται μια σειρά από διοικητικά βάρη, όπως η υποχρέωση υποβολής στοιχείων για τιμές, εξαγωγές, κλπ. από τα λατομεία.

37. -Θεσπίζονται αντικειμενικά κριτήρια για τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων σε λατομεία αδρανών υλικών, καταργώντας το μέχρι σήμερα ασαφές καθεστώς.

38. -Καταργείται η επιβάρυνση 2% επί της τιμής πώλησης τσιμέντου υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
39. -Καταργούνται περιορισμοί (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυναμικότητα κλινών, κ.α. ) για ίδρυση ξενοδοχείων, κέντρων αθλητικού και προπονητικού τουρισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας, συνεδριακών κέντρων, χιονοδρομικών κέντρων.

40. -Καταργείται η έγκριση καταλληλότητας του ΕΟΤ για το οικόπεδο ή γήπεδο τουριστικής εγκατάστασης.

41. -Αίρονται περιορισμοί ως προς την εκμίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης: Συγκεκριμένα, καταργείται το ελάχιστο όριο κυβισμού των αυτοκινήτων που είναι 1.500 κ.εκ. και μειώνεται η ελάχιστη διάρκειας μίσθωσης από 12 ώρες που είναι σήμερα σε 6.

42. Εξομοιώνονται παλαιοί και νέοι επαγγελματίες ως προς τη δυνατότητα απόκτησης τουριστικών λεωφορείων, καινούργιων ή μεταχειρισμένων.

43. -Καταργείται η υποχρέωση γνωστοποίησης, θεώρησης και έγκρισης τιμών από τις τουριστικές επιχειρήσεις προς τον ΕΟΤ και το ΞΕΕ, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές περιορίζουν τον ανταγωνισμό.

44. -Αίρεται ο περιορισμός ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε αλιευτικούς λιμένες ή καταφύγια, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής, διευκολύνοντας το θαλάσσιο τουρισμό.

45. -Εξισώνονται όλες οι τουριστικές εγκαταστάσεις, παλιές και νέες ως προς τις προϋποθέσεις διάθεσης υγρών αποβλήτων. Για την ομαλή μετάβαση των υφιστάμενων επιχειρήσεων στο νέο καθεστώς, παρέχεται μεταβατική περίοδος 18 μηνών.

46. -Επεκτείνεται η δυνατότητα διαδικτυακών τουριστικών γραφείων να παρέχουν όσες υπηρεσίες παρέχουν τα τουριστικά γραφεία με φυσική παρουσία.

47. Εξομοιώνονται παλιές και νέες εγκαταστάσεις ως προς τους όρους δόμησης που εφαρμόζονται σε περίπτωση επέκτασης.


Γενικές ρυθμίσεις

48. -Αίρονται εμπόδια για τη συγχώνευση και το διαχωρισμό εγκαταστάσεων.

49. -Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο.

50. Καταργείται η υποχρέωση ύπαρξης χώρου στάθμευσης για τις εταιρίες φορτηγών ΔΧ, παλιές και νέες.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ

Καταργούνται οι εισφορές τρίτων υπέρ ΟΓΑ

Καταργούνται το ποσοστό 4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ και το ποσοστό 12 % επί του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ του ΟΓΑ, στα πλαίσια αλλαγών στους πόρους των ασφαλιστικών ταμείων, που επέρχονται με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που εστάλη χθες στα κόμματα και αναμένεται να κατατεθεί σήμερα Παρασκευή στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Με τις εν λόγω διατάξεις καταργούνται εισφορές που καταβάλλονταν υπέρ των ασφαλιστικών οργανισμών από τρίτους που δεν συνδέονται με την ιδιότητα του ασφαλισμένου με τους ασφαλιστικούς φορείς, ενώ ένα μέρος των εισφορών αυτών θα διατίθεται υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ).

Η επικουρική ασφάλιση μετατρέπεται σε κεφαλοποιητική, καθώς σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου το Ενιαίο Επικουρικό θα λειτουργεί με βάση διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών για όσους ασφαλίζονται από το 2014 και μετά ενώ το ίδιο σύστημα θα ισχύει και για τους ασφαλισμένους έως τις 31/12/2013 για το χρόνο ασφάλισης από το 2014 και μετά.

Οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΟΑΕΕ θα καταβάλλονται κάθε μήνα, αντί κάθε δίμηνο, ενώ στον Οργανισμό θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά ακόμη και όσοι έχουν διπλή απασχόληση και ως μισθωτοί συμπληρώνουν λιγότερα από 25 ένσημα το μήνα.

Επίσης καταργούνται οι εισφορές, υπέρ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), του Ταμείου Προνοίας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ), του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), του Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Εθνικού Τυπογραφείου (ΤΑΠΕΤ), και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού ΟΛΘ.

Εισφορές υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ-τ.ΕΤΕΑΜ) που είχαν θεσμοθετηθεί για επικουρικά ταμεία κλάδων που εντάχθηκαν στο ενιαίο Ταμείο, όπως , του τ. ΕΤΕΑΜ- ΤΕΑΕΥΕΕΟ, του τ. ΤΕΑΔΥ, του τ. ΤΑΠΕΑΠΙ του τ. Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου -ΤΕΑΔΥ, τ. ΤΕΑΠΕΥΔΑΠ του τ. ΤΕΑΧ, του τ. ΤΕΑΠΟΚΑ του τ. ΤΑΔΚΥ του ΤΣΑΥ, του ΤΣΜΕΔΕ και του τ. ΤΕΑΠΕΡΤΤ.

Ακόμη εισφορές υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων του ΤΑΠΙΤ, του Τομέα Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ) του ΤΠΔΥ, του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εμπορικών, Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων του Κράτους (ΕΒΕΒΕΚ) του ΤΠΔΥ1 του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Ιπποδρομιών του ΤΑΠΙΤ του τέως Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών (ΤΕΑΠΕΠ) και του Αυτόνομου Οικοδομικού Συνεταιρισμού Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), και του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Επικούρισης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ).

Ποσά που προέρχονται από επιστροφές φόρου προστιθέμενης αξίας και φόρου εισοδήματος, για τα οποία έχει εκδοθεί και εκκαθαριστεί το σχετικό ατομικό φύλλο έκπτωσης, καθώς και επιδοτήσεις ή αποζημιώσεις συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και αποδίδονται υπέρ των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών.

Παράλληλα θεσμοθετείται η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών καθώς από την 1.7.2014 οι πόροι του ΛΑΕΚ, διαμορφώνονται από ποσοστό 0,81%, σε ποσοστό 0,46%.

Η μείωση αφορά τις εργοδοτικές εσφορές υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Π.Ε.K.Ε.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας σε χρήμα.

Σε ότι αφορά τις ωριμάνσεις, το κόστος των τριετιών μειώνεται σε ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω.

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ