Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

Αυξήθηκαν οι εξαγωγές ελαιολάδου στην Κίνα

Αυξήθηκαν οι εξαγωγές ελαιολάδου στην Κίνα

Συνεχίστηκε το 2011 η ανοδική τάση των εξαγωγών ελαιολάδου από χώρες της ΕΕ στην Κίνα και οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν σε ετήσια βάση (2010-2011) 54% σε όγκο και 38% σε αξία, ακολουθώντας τη μέση ευρωπαϊκή τάση που χαρακτηρίζεται από την εκρηκτική άνοδο των ισπανικών εξαγωγών και τη στασιμότητα των ιταλικών.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat για το 2011, όπως αναφέρεται σε έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Πρεσβείας Ελλάδος στο Πεκίνο.
 
Πίνακας: Εισαγωγές παρθένου ελαιολάδου στη Λ.Δ. Κίνας ανά χώρα, 2010

15.Σεπτ.2010
Kg
Αξία $
$/Kg
Μερίδιο (όγκος)
Μερίδιο (αξία)
ΣΥΝΟΛΟ
18.430.900
76.181.369
4,13
100,00%
100,00%
Ισπανία
  8.876.451
36.037.942
4,06
48,16%
47,31%
Ιταλία
  6.501.391
25.637.636
3,94
35,27%
33,65%
Ελλάδα
  1.054.455
5.062.237
4,80
5,72%
6,64%
Αυστραλία
     511.034
3.370.302
6,60
2,77%
4,42%
Συρία
     583.932
2.074.193
3,55
3,17%
2,72%
Τυνησία
     382.181
1.406.386
3,68
2,07%
1,85%
Τουρκία
     264.010
1.174.982
4,45
1,43%
1,54%
Πορτογαλία
     112.126
762.376
6,80
0,61%
1,00%
 
 

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εν λόγω έκθεση, η αγορά της Κίνας είναι, προς το παρόν, περιορισμένη και εντοπίζεται στις μεγάλες πόλεις. Τα κανάλια διανομής είναι κατατετμημένα σε εισαγωγείς μικρού μεγέθους και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας. Είναι διαδεδομένη πρακτική η χρησιμοποίηση από την ίδια εταιρεία διαφορετικών διανομέων σε κάθε πόλη. Επίσης, δεδομένου του μικρού μεγέθους της αγοράς ελαιολάδου, η εισαγωγή και διανομή του χαρακτηρίζεται από ευμετάβλητες συνθήκες εισόδου και εξόδου των εμπλεκόμενων στην αγορά, χαρακτηριστικό που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο για τους εξαγωγείς, οι οποίοι θα πρέπει να επιλέγουν συνεργάτες κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου. Επίσης, ένα σημαντικό κανάλι για το ελαιόλαδο αποτελεί το επιχειρηματικό δώρο.
 
Οι τιμές
 
Η τιμή του ελαιολάδου κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τόσο σε απόλυτα μεγέθη, όσο και συγκριτικά με τα υπόλοιπα βρώσιμα φυτικά έλαια, ενώ παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις στην τιμή για την ίδια ποιότητα και ποσότητα ελαιολάδου. Ενδεικτικά, συσκευασία ενός λίτρου ελαιολάδου πωλείται κατά μέσο όρο προς 90-110 RMB (100RMB = 12 ευρώ), όταν αντίστοιχη ποσότητα σογιέλαιου τιμολογείται 10-13 RMB.
 
Εμπορικά σήματα
 
Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος είναι απόλυτη προτεραιότητα και συνιστάται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν τη δραστηριοποίηση στην κινεζική αγορά.
 
Εισαγωγικό – δασμοφορολογικό καθεστώς
 
Τα εισαγόμενα προϊόντα, κατά την είσοδό τους στην Κίνα, επιθεωρούνται, ώστε να μπορέσουν να λάβουν το Υγειονομικό Πιστοποιητικό από την Αρμόδια Αρχή AQSIQ (General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine). Από τη στιγμή που θα λάβουν αυτό το πιστοποιητικό ξεκινάει η διαδικασία εκτελωνισμού.
 
Συμπεράσματα - προοπτικές
 
Η αγορά του ελαιολάδου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς για να καλύψει τις ανάγκες μιας αναδυόμενης καταναλωτικής ομάδας, με υψηλό εισόδημα, που έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής.

Το ελαιόλαδο, ως βασικό συστατικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, μπορεί να αναδειχθεί ως μια υγιεινή καθημερινή «πολυτέλεια» για ένα ευάριθμο κομμάτι των Κινέζων καταναλωτών, αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει καθημερινή διατροφική συνήθεια για την πλειονότητα, λόγω της υψηλής τιμής του.

Από ελληνικής πλευράς, εκτιμάται ότι η αύξηση ή έστω διατήρηση του μεριδίου αγοράς θα επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του εξαγόμενου προϊοντικού μείγματος (σημάδια βελτίωσης παρατηρήθηκαν μέσα στο 2010 και το 2011) και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μεσογειακής διατροφής, εν γένει, μέσα από προωθητικές ενέργειες μεγάλης (π.χ. Kerasma, διαφήμιση στην τηλεόραση) και μικρής έντασης (in-store promotion). Όσον αφορά τους παραγωγούς ή εμπόρους ελαιολάδου, υπογραμμίζεται η σημασία εξεύρεσης ενός αξιόπιστου συνεργάτη με γνώση της αγοράς και δυνατότητα προώθησης του προϊόντος στις αλυσίδες λιανικής, τους χώρους μαζικής εστίασης, αλλά και ως επιχειρηματικό δώρο σε μεγάλες επιχειρήσεις.
Πηγή στοιχείων:
Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Πρεσβείας Ελλάδος στο Πεκίνο,
www.agora.mfa.gr/cn89

ΠΗΓΗ : ΠΑΣΕΓΕΣ